THE WAILING (2016,KOR) - 9/10



Hong-jin Na je još 2008. godine šokantnim trilerom "Chaser" najavio je da bi mogao biti predvodnik novog vala korejskog filma i da bi generacija filmaša rođenih desetljeće prije njega poput Chan-wook Parka, Ki-duk Kima ili Joon-ho Bonga mogla imati nekoga kome će predati štafetu. Bio je "Chaser" pravi nastavak filmova poput "Oldboya", dvije godine Na je i s trilerom "Yellow Sea" pokazao da će se na njega morati ozbiljno računati, a njegov posljednji film "The Wailng" definitivno ga je svrstao na listu korejskih A filmaša. Način na koji Na gradi ovaj horor oduvijek me fascinirao i zaista je rijedak slučaj da film koji traje čak nešto više od dva i pol sata ni sekunde ne gubi na tempu i zanimljivosti. To je najbolji dokaz koliko je Na ne samo vrstan redatelj, već i scenarist, a priču za "Jadikovku", kako bismo mogli prevesti ovaj film, zasnovao je na tradicionalnim vjerovanjima Koreje i Nepala, pomiješanim s katoličkom mitologijom. Moglo bi se reći da je "The Wailing" i svojevrsni korejski "Egzorcist" jer imamo ovdje prikaz šamanističkog istjerivanja đavla iz navodno opsjednute osobe, a očito ti dalekoistočni demoni nisu ništa manje jezivi od onih zapadnjačkih koje daleko bolje poznajemo.

Pomalo ovaj demonski triler na početku podsjeća na jedan od najpoznatijih korejskih filmova svih vremena, Bongov "Memories of a Murder". I ovdje imamo naizgled trapavog i šlampavog policajca po imenu Jong-Goo, u čijem selu se počinju događati bizarne smrti koje je očigledno uzrokovala misteriozna zaraza. Praznovjerni mještani za pojavu zaraze koja nastavlja uzrokovati smrti počinju optuživati tajnovitog starca iz Japana koji se doselio u brda iznad sela i živi ondje prilično asketski. Kad se od misteriozne zaraze razboli i Jong-Goova kćer istraga ovih misterija za policajca koji doživljava pravu karakternu metamorfozu i postaje odlučan i požrtvovan tip postaje potpuno osobna. Tim više jer i on sve više postaje uvjeren da je za mizeriju koja je pogodila njegovo selo kriv upravo stari Japanac, a kako bi rasvjetlili što se događa, u selo stižu mladi katolički svećenik i šaman. A ondje se počinje pojavljivati i misteriozna djevojjka u bijelom.

Vjerujem da je mnoge koji su gledali film sama završnica ostavila prilično zbunjenima i ne bi bilo korektno prema onima koji nisu gledali ovaj maestralni film ići u objašnjavanje, no kad se bolje razmisli, sve tu nekako sjeda na svoje mjesto (tu je link na kojem postoji i detaljno raščlanjivanje i objašnjenje filma, ako će kome trebati netko se već pozabavio time, no preporučujem da se ovo ipak ne čita prije gledanja filma jer bi se mogao upropastiti dojam - https://www.thisisbarry.com/single-post/2018/05/21/Gokseong-Wailing-2016-Movie-Plot-Ending-Explained). Meni je upravo ta završnica i najgenijalniji dio filma i dokaz kako je Na genijalno strukturirao ovu priču, ostavljajući tijekom cijelog trajanja filma neke hintove. Baš zbog toga su neki otišli tako daleko pa su "The Wailing" počeli uspoređivati s remek-djelom Davida Lyncha "Mullholand Drive". Ja ne bih išao tako daleko jer stvarnih poveznica između ova dva sjajna filma baš i nema, osim što su oba perfektni dokaz genijalnosti obojice autora.

Bio je "The Wailing" jedan od najvećih korejskih kino-hitova posljednjih godina i zaradio je na kino blagajnama više od 50 milijuna dolara, što je, priznat ćete, impozantan rezultat za bilo koji neamerički film. Osvojio je i tridesetak nagrada i imao još pedesetak nominacija, a dobio je Na i nagradu za najboljeg korejskog, ali i azijskog redatelja godine. Iako nije riječ o klasičnom hororu, već o filmu koji bi se možda najbolje opisao kao demonski triler, "The Wailing" bez sumnje spada u jedan od žanrovskih vrhunaca desetljeća i film koji oduševljava i svojom pričom i svojom izvedbom. S nestrpljenjem očekujem što će Hong-jin Na sljedeće snimiti pa iako na IMDB-u još nema ni slova o nekom njegovom budućem projektu, vjerujem da ovaj silno talentirani filmaš neće zakazati i da će nas počastiti još jednom poslasticom. 


IMDB LINK

Primjedbe