Hong-jin
Na je još 2008. godine šokantnim trilerom "Chaser"
najavio je da bi mogao biti predvodnik novog vala korejskog filma i
da bi generacija filmaša rođenih desetljeće prije njega poput
Chan-wook Parka, Ki-duk Kima ili Joon-ho Bonga mogla imati nekoga
kome će predati štafetu. Bio je "Chaser" pravi nastavak
filmova poput "Oldboya", dvije godine Na je i s trilerom
"Yellow Sea" pokazao da će se na njega morati ozbiljno
računati, a njegov posljednji film "The Wailng"
definitivno ga je svrstao na listu korejskih A filmaša. Način na
koji Na gradi ovaj horor oduvijek me fascinirao i zaista je rijedak
slučaj da film koji traje čak nešto više od dva i pol sata ni
sekunde ne gubi na tempu i zanimljivosti. To je najbolji dokaz koliko
je Na ne samo vrstan redatelj, već i scenarist, a priču za
"Jadikovku", kako bismo mogli prevesti ovaj film, zasnovao
je na tradicionalnim vjerovanjima Koreje i Nepala, pomiješanim s
katoličkom mitologijom. Moglo bi se reći da je "The Wailing"
i svojevrsni korejski "Egzorcist" jer imamo ovdje prikaz
šamanističkog istjerivanja đavla iz navodno opsjednute osobe, a
očito ti dalekoistočni demoni nisu ništa manje jezivi od onih
zapadnjačkih koje daleko bolje poznajemo.
Pomalo
ovaj demonski triler na početku podsjeća na jedan od najpoznatijih
korejskih filmova svih vremena, Bongov "Memories of a Murder".
I ovdje imamo naizgled trapavog i šlampavog policajca po imenu
Jong-Goo, u čijem selu se počinju događati bizarne smrti koje je
očigledno uzrokovala misteriozna zaraza. Praznovjerni mještani za
pojavu zaraze koja nastavlja uzrokovati smrti počinju optuživati
tajnovitog starca iz Japana koji se doselio u brda iznad sela i živi
ondje prilično asketski. Kad se od misteriozne zaraze razboli i
Jong-Goova kćer istraga ovih misterija za policajca koji doživljava
pravu karakternu metamorfozu i postaje odlučan i požrtvovan tip
postaje potpuno osobna. Tim više jer i on sve više postaje uvjeren
da je za mizeriju koja je pogodila njegovo selo kriv upravo stari
Japanac, a kako bi rasvjetlili što se događa, u selo stižu mladi
katolički svećenik i šaman. A ondje se počinje pojavljivati
i misteriozna djevojjka u bijelom.
Vjerujem
da je mnoge koji su gledali film sama završnica ostavila prilično
zbunjenima i ne bi bilo korektno prema onima koji nisu gledali ovaj
maestralni film ići u objašnjavanje, no kad se bolje razmisli, sve
tu nekako sjeda na svoje mjesto (tu je link na kojem postoji i
detaljno raščlanjivanje i objašnjenje filma, ako će kome trebati
netko se već pozabavio time, no preporučujem da se ovo ipak ne čita
prije gledanja filma jer bi se mogao upropastiti dojam -
https://www.thisisbarry.com/single-post/2018/05/21/Gokseong-Wailing-2016-Movie-Plot-Ending-Explained).
Meni je upravo ta završnica i najgenijalniji dio filma i dokaz kako
je Na genijalno strukturirao ovu priču, ostavljajući tijekom
cijelog trajanja filma neke hintove. Baš zbog toga su neki otišli
tako daleko pa su "The Wailing" počeli uspoređivati s
remek-djelom Davida Lyncha "Mullholand Drive". Ja ne bih
išao tako daleko jer stvarnih poveznica između ova dva sjajna filma
baš i nema, osim što su oba perfektni dokaz genijalnosti obojice
autora.
Bio
je "The Wailing" jedan od najvećih korejskih kino-hitova
posljednjih godina i zaradio je na kino blagajnama više od 50
milijuna dolara, što je, priznat ćete, impozantan rezultat za bilo
koji neamerički film. Osvojio je i tridesetak nagrada i imao još
pedesetak nominacija, a dobio je Na i nagradu za najboljeg korejskog,
ali i azijskog redatelja godine. Iako nije riječ o klasičnom
hororu, već o filmu koji bi se možda najbolje opisao kao demonski
triler, "The Wailing" bez sumnje spada u jedan od
žanrovskih vrhunaca desetljeća i film koji oduševljava i svojom
pričom i svojom izvedbom. S nestrpljenjem očekujem što će
Hong-jin Na sljedeće snimiti pa iako na IMDB-u još nema ni slova o
nekom njegovom budućem projektu, vjerujem da ovaj silno talentirani
filmaš neće zakazati i da će nas počastiti još jednom
poslasticom.
IMDB LINK
Primjedbe
Objavi komentar