Gareth Evans
britanski je redatelj koji je nakon debitantskog filma "Footsteps"
2006. godine završio u Aziji ili bolje rečeno Indoneziji, gdje je dobio zadatak
snimiti dokumentarac o tamošnjoj borilačkoj vještini pencak silat. Ta ga je vještina toliko
fasicinirala da je ubrzo osmislio i nekoliko igranih borilačkih filmova, a
jedan takav ga je i proslavio 2011. godine. Akcijski spektakl
"Raid" Evansa je vinuo u redateljske zvijezde i bio je to vjerojatno
globalno najuspješniji film ikad snimljen u ovoj istočnoazijskoj zemlji, a
nakon što je snimio i nastavak "Raida", Evans se odlučio vratiti na
zapad. Iako je imao prilično netipičan put za nekog zapadnjačkog filmaša,
Evans se doveo u situaciju da može birati što hoće raditi i da je iznimno
tražen od strane brojnih najvećih produkcijskih kuća, a prvi "pravi"
zapadnjački film odlučio je snimiti pod okriljem globalne video-on-demand mreže
Netflix. Baš kao u slučaju "Raida", Evans je sam
osmislio priču i napisao scenarij za film "Apostol", kojeg je
sam i režirao, a i s ovom kombinacijom horora, trilera, fantazije,
akcijskog i pustolovnog filma potvrdio je da ćemo u bližoj budućnosti za njega
još itekako čuti.
Daleko od
toga da je "Apostle" savršen film jer ima tu i određenih mana i
problematičnih situacija, no u svakom slučaju Evans je potvrdio da ima
beskrajan talent i po pitanju razrade priče, ali i po pitanju režije jer ovaj
film vrvi uzbuđenjima i iznimno zanimljivim režijskim rješenjima. Riječ je o
filmu u kojem nema previše gubljenja vremena i priča kreće odmah u glavu, bez
puno okolišanja. Već u prvoj sceni vidimo našeg glavnog junaka, bivšeg
misionara Thomasa Richardsona (Dan Stevens) koji putuje na izolirani velški
otok kako bi spasio sestru koju je oteo misteriozni religijski kult te od
njegove, odnosno njene obitelji traži otkupninu za njen život. Thomas je čovjek
koji se razočarao u religiji i napustio vjerovanje u boga i usput se navukao na
droge poput opijuma i slične preteče heroina koje su se konzumirale 1905.
godine, a klasično kršćanstvo je religija kojoj su leđa okrenuli i stanovnici
ovog izoliranog i zlokobnog otoka.
Žitelji tog
otoka predvođeni samoprozvanim prorokom Malcolmom (poznati britanski karakterni
glumac Michael Sheen, zapravo i jedina nešto poznatija faca u ovom filmu, a
odluka da se angažiraju relativno nepoznati, ali autentični glumci pokazala se
jako dobrom) odbacili su i vlast Velike Britanije i žive u nečemu što na prvi
pogled izgleda kao nekakva slobodarska utopija bez poreza, vojske ili policije.
Naravno da je to samo najobičnija fasada jer vrlo brzo uviđamo da su stanovnici
tog otoka sve samo ne slobodni i da su praktički svi oni taoci šačice
sadističkih i potpuno poludjelih manijaka koji se nisu maknuli iz srednjeg
vijeka i koji štuju boginju koja se hrani krvlju svojih podanika. U takvom
strašnom okruženju Thomas će pokušati pronaći svoju sestru, a lako je za
pretpostaviti da ga očekuje iznimno zahtjevan i nimalo jednostavan zadatak.
Kako je sve
to naglo krenulo, pomalo sam se pribojavao da bi Evans prebrzo mogao baciti sve
karte na stol, no to se srećom nije dogodilo i čovjek je ovu uzbudljivu, pomalno
nasilnu i na trenutke šokantnu priču stvarno jako dobro strukturirao. Nakon
akcije, Evans je pokazao da se jako dobro snalazi i na terenu strave i užasa i
iako "Apostle" nije klasični horor. Riječ je o filmu koji
definitivno izaziva jezu u žilama, a po motivima i tematici pomalo
me podsjetio na legendarni britanski horor iz 70-ih "Wicker Man", koji
je tridesetak godina kasnije uz asistenciju Neil LaButea iskasapio Nicolas
Cage. Upravo taj film, kao i legendarne "Devils" Kena Russella
istaknuo je Evans kao najveće motive pri nastanku priče za ovaj film, a zaista
je lijepo vidjeti da se čovjek i potrudio smjestiti priču u vremenski kontekst
i detaljno istražiti povijesne okolnosti. Daleko od toga da je ovo nešto
posebno originalno ili novo, no u svakom slučaju "Apostol" je
iznadprosječan film koji bi trebao zadovoljiti apetite onih koji vole pomalo
mračne, mistične i misteriozne priče.
Primjedbe
Objavi komentar