TEMPORADA DE CAZA (2017,ARG) - 6/10





Nahuel je tinejdžer koji je zbog nediscipline izbačen iz srednje škole u Buenos Airesu i sada se mora vratiti k biološkom ocu na krajnji jug Argentine, u Patagoniju, koju je napustio još dok je bio dijete. Nakon što su mu se roditelji razveli, Nahuel je s majkom koja se preudala završio u glavnom gradu, no ona je u međuvremenu umrla i kad je izletio iz škole, nema druge nego vratiti se iz toplog i modernog Buenos Airesa u hladnu, snježnu i zaostalu provinciju. Njegov otac Ernesto je iskusni lovac i lovočuvar u Patagoniji, koji sada ima novu obitelj, a njih se dvojica nisu vidjeli godinama. Naravno da selidba na selo među ljude koje ne poznaje Nahuelu predstavlja ozbiljan problem, a on sa svojim drskim, bezobraznim i prgavim ponašanjem nastavlja i u novom domu, zbog čega odmah ulazi u sukob s ocem. No, u tim divljim predjelima, Nahuel ubrzo počne shvaćati da njegov otac nije krivac za njegove probleme i tužnu sudbinu i počinju se oni polako zbližavati, a mladić počinje učiti ne samo kako živjeti u skladu s prirodom, već i kako izgrađivati odnose s ljudima i respektirati druge ljude.

"Sezona lova" bio je ujedno i debitantski dugometražni film mlade argentinske redateljice Natalie Garagiole, koja ga je snimila na perfektnim krajolicima Patagonije, koji po svojoj hladnoći i snijegu više liče na Skandinaviju ili na Aljasku, nego na Argentinu za koju obično mislimo da je nekakva istoznačnica za ljeto. Snimljen je ovaj film u dokumentarističkom stilu i s kamerom iz ruke tako da se stekne što realističniji i uvjerljiviji dojam, a u tome je definitivno i uspjela. "Temporada de Caza" djeluje potpuno realno i još je jedna u nizu zanimljivih socijalnih drama o životima običnih ljudi koje svakodnevnom možemo susresti na svim krajevima svijeta i o njihovim problemima. U središtu zbivanja ovdje je odnos oca i sina koji se nisu vidjeli godinama i koji su zapravo potpuni stranci, a uskoro vidimo da Nahuel ocu zamjera ne samo to što su se on i njegova majka razišli, već ga posredno krivi i za njenu smrt te ga namjerno provocira. S druge strane, Ernesto je naizgled onaj klasični gorštak, hladnokrvni i sirovi tip čija je riječ uvijek posljednja, koji također u početku ne zna kako bi pristupio sinu, no uskoro ćemo vidjeti da se iza te tvrde fasade skriva također čovjek s emocijama i traumama.

Imao je ovaj film i lijep festivalski život, gdje je čak ugrabio i nagradu u Veneciji. Ondje je prikazan međunarodnom tjednu filmske kritike i dobio je priznanje publike, a mogla ga je pogledati i u publika Zagreb film festivala, Bratislave, San Sebastiana i Chicaga. Mladom argentinskom glumcu Lautaru Bettoniju, koji je utjelovio Nahuela argentinski kritičari dodijelili su nagradu za najboljeg debitanta, dok je i sam film bio nominiran za Srebrnog kondora u kategoriji najboljeg prvog filma, scenarija, glavnog glumca (German Palacios za Ernesta), fotografije, montaže i zvuka. 

Primjedbe