Terrencea Malicka mnogi smatraju jednim od najutjecajnijih američkih
filmaša i jednom od najprominentnijih figura Novog Hollywooda tijekom 70-ih
godina, a nekako s njegovim drugim filmom "Days of Heaven" 1978.
godine završava i to zlatno razdoblje u kojima su filmaši imali potpunu
kreativnu slobodu i kad je američki film doživio svoj vrhunac. Nakon "Days
of Heaven" Malick je na dvadeset godina nestao, da bi se tek 1998. godine
vratio s "Tankom crvenom linijom", stiliziranom ratnom dramom u kojoj
se također može iščitati njegov filozofski, esejistički,
meditativni, pjesnički potpis. I u ranijim filmovima Malick je suočavao
razum i inistinkte, istraživao ljudsku prirodu i odnos čovjeka i prirode,
tragao za smislom života, da bi u kasnijoj fazi karijere počeo snimati čiste
esejističke, filozofske filmove kao što su "The Tree of Life" ili
"To the Wonder".
"Badlands" je bio film s kojim se Malick predstavio svijetu, a
ovu krimi dramu danas se smatra jednim od najutjecajnijih filmova u povijesti.
Već u prvom filmu Malick je jasno pokazao koje ga teme zanimaju i već s prvim
filmom se predstavio kao autor s prepoznatljivim stilom i jasnim stavovima.
Prije no što se počeo baviti filmom, Malick je na Harvardu diplomirao
filozofiju, nakon čega je čak na Oxfordu krenuo po doktorat, no odustao je
nakon što se s mentorom sukobio oko teza na temu Kierkegaarda, Heideggera i
Wittgensteina. Baš kao što je njegove slavne filozofske uzore najviše zanimala
tematika egzistencijalizma, tu je filozofiju Malick nastavio obrađivati i
istraživati u svojim filmovima. Tako i u "Badlandsu", čija je radnja
smještena u gradić u Južnoj Dakoti 1959. godine, 15-godišnja tinejdžerica
Holly (jedna od prvih uloga Sissy Spacek) završi s desetak godina starijom
skitnicom Kitom (Martin Sheen). Iako je njezin otac protiv veze kćeri s puno
starijim tipom koji je vijetnamski veteran i trudi se izgledati kao James Dean,
Holly se zaljubi u njega te oni pobjegnu od kuće i zapute se prema badlandsima
Montane. Ipak, vrlo brzo će Kitova nasilna i asocijalna priroda početi izlaziti na
površinu i on će krenuti u svoj ubilački pohod američkim pustošima.
Ovi otuđeni društveni otpadnici ostat će tako osuđeni jedno na drugo, a
iako se "Badlands" po izlasku odmah počeo uspoređivati s tematski
možda dosta sličnim filmom Malickova mentora Arthura Penna "Bonnie and
Clyde", ova su dva filma na sasvim različitim polovima. Dok je
"Bonnie i Clyde" pomalo romantičarski prikaz para otpadnika koji u
stilu revolveraša harače nepreglednim američkim prostranstvima, Holly i Kit
njihova su sušta suprotnost. Dvojac ljudi koji se nije mogao prilagoditi i
snaći u društvu i civilizaciji u kojoj su se zatekli pa su odlučili stvoriti
svijet za sebe. Doduše, više je to svijet po Kitu, kojeg Holly bespogovorno
prati u svemu tako da je sasvim logično postaviti pitanje zašto je
ona uopće s njim ako ne iz čiste inercije ili želje da joj se nešto
zanimljivo događa u životu jer uskoro ćemo shvatiti da to i nije neka
velika ljubav. Bar ne s Hollyjne strane.
Primjedbe
Objavi komentar