BRAID (2018,SAD) - 6/10



Još jedan u nizu modernih arty horora / psiholoških trilera u kojem je veći naglasak stavljen na vizualnost, nego na samu naraciju, u čijem su središtu priče tri prijateljice iz djetinjstva, Tilda (Sarah Hay), Petula (Imogen Waterhouse) i Daphne (Madeline Brewer). I dok Tildu i Petulu na početku filma upoznajemo kao prilično nespretne dilerice, koje policija na djelu uhvati baš kad su spremale uvaljati prvu veću pošiljku droge, Daphne upoznajemo kao potpuno nenormalnu izoliranu djevojku koja živi sama u dvorcu. Svoje bogate prijateljice iz djetinjstva ubrzo se sjete i Tilda i Petula, koje imaju rok od 48 sati kako bi svom dobavljaču opijata platile oko 80 tisuća dolara, a Daphne se ne sjete iz ljubavi ili prijateljstva, već iz razloga što ona u svom dvorcu ima skriven sef prepun novaca. Iako vrlo brzo saznajemo da se Tilda i Petula prema svojoj prijateljici u mladosti baš i nisu najbolje ponijele i da su dobrim dijelom upravo one razlog zašto je Daphne potpuno poludjela, one dođu k njoj.

I tada počinje totalni urnebes jer tu se više stvarno ne zna tko pije, a tko plaća, tko je lud, a tko je normalan pošto se prošlost, sadašnjost i budućnost, kao i stvarnost i fikcija počinju potpuno ispreplitati. Kako bi udovoljile svojoj uvrnutoj prijateljici, Tilda i Petula skupa s njom se upuštaju u nekakve uvrnute perverzne dominacijske seksualne igrice, uskoro se tu pojavljuje i nekakav detektiv, cijela kućerina prepuna je lutaka, a stilski film izgleda kao da je cijela ekipa, od redateljice i scenaristice Mitzi Peirone, preko direktora fotografije do montažera, tijekom cijelog procesa bila na nekom ozbiljnom tripu. Iako je ideja čak i bila sasvim solidna, iako vizualno "Braid" djeluje jako zanimljivo, čak i donekle originalno, najveći problem dugometražnog debija mlade glumice Mitzi Peirone je što je ovaj film lišen gotovo ikakvog smisla, a djeluje i više nego pretenciozno, no bez pretjeranog pokrića. 

Primjedbe