FLEUVE NOIR (2018,FRA) - 7/10



Iz Francuske nam stiže mračni triler koji je snimljen po romanu izraelskog pisca Drora Mishanija, čije se adaptacije i režije prihvatio ne pretjerano poznati francuski redatelj Erick Zonca. Imao je ovaj film kojeg bi se bez problema moglo nazvati i francuskim "Zlim poručnikom" strašan potencijal i prava je šteta što je se možda nije dohvatio netko talentiraniji i vještiji jer je "Mračna plima", kako bismo mogli prevesti naziv ovog filma, imala sve predispozicije da bude jedan od najboljih trilera godine. No, i ovako je "Fleuve noir" i više nego solidan mračni, šokantni i uzbudljivi triler s možda ne i pretjerano originalnom pričom, ali i s više i nego zanimljivim glavnim likom policijskog inspektora na rubu Francoisa Viscontija kojeg je utjelovio Vincent Cassel.

Njegov lik jedan je od onih policajaca na rubu, tipova kojima je život u potpunom rasulu. Nakon što ga je žena ostavila Visconti se potpuno zapustio, digao ruke od života, samo pije po cijele dane i noći, a bogami više i izgleda kao da je korisnik pučke kuhinje, nego ugledni policijski inspektor. S masnom kosom i gustom sijedom bradom Visconti je jedan od onih tipova koji su u svađi sa svima, a njegovom ludilu dodatno doprinosi činjenica što mu je sin sitni diler i što je upao u najgore moguće društvo. I takvom sihzofrenom policajcu dopadne zadatak rješavanja misterija nestalog tinejdžera, klinca koji je gotovo istih godina kao i njegov sin. I nestali klinac također živi u prilično problematičnoj obitelji, s ocem mornarom kojeg gotovo nikada i nema doma, majkom i mentalno hendikepiranom sestrom i prva ideja u istrazi je da se malac radikalizirao i pridružio nekoj terorističkoj organizaciji.

No, nakon što se u istragu odluči uključiti i nametljivi susjed (još jedan poznati francuski glumac Romain Duris), profesor francuskog i nerealizirani pisac, istraga ode u potpuno drugom smjeru i policija počne pretpostavljati da je riječ o otmici. I dok se prilično ljigavi profesor stalno mota oko ionako dovoljno ludog inspektora Viscontija, ovaj je počeo razvijati prilično bolesnu fiksaciju na majku nestalog klinca, ženu koja je također u potpunom rasulu. Prilično je jasno kako je ovo priča koja je imala nevjerojatnog potencijala i šteta je samo što Zonca nije pustio Cassela da se dodatno razmaše u ulozi divljeg policajca (kao što je Abel Ferrara pustio Harveyja Keitela u "Bad Liutenantu" ili Werner Herzog Nicolasa Cagea u "Bad Liutenant: Port of Call New Orleans"), a kako priča i istraga odmiču, njegovo mentalno stanje ionako kao da pada u drugi plan i priča se više posvećuje razrješenju slučaja. No, i bez toga ovo je sasvim korektan triler, čija se radnja možda razvija sporo (što se trebalo nadomjestiti upravo Viscontijevim ludilom), ali na kraju nudi sasvim zanimljivo, čak i neočekivano razrješenje. 

Primjedbe