MOTHERFATHERSON (2019,GBR) - 8/10



Richard Gere posljednja je u nizu velikih filmskih zvijezdi koja su se odlučile okušati u televizijskim serijama. Iako je činjenica da je Gereovo vrijeme ipak prošlo s obzirom da je čovjek svoje najpoznatije i najzapaženije uloge ostvario još 80-ih i 90-ih te od tada lagano stagnira, ipak je on i dalje i više nego poznato lice. No, za razliku od velikog broja njegovih kolega koji su se u televizijskim serijama okušali u sadržajima koje su kreirali Netflix, HBO, Hulu, Amazon ili ostali veliki američki televizijski igrači, Gere je glavnu ulogu utjelovio u jednoj tipičnoj britanskoj BBC-jevoj seriji. U ovoj osmodjelnoj mini-seriji (koja definitivno ima kapaciteta za sljedeću sezonu, no vidjet ćemo hoće li biti što od toga) Gere je medijski mogul Max. Ovaj Amerikanac već godinama je u samoj srži britanske visoke politike i upravo je on kao vlasnik najtiražnijih i najuglednijih britanskih novina te brojnih televizijskih stanica onaj koji iza zastora vuče konce.

Kad on odluči da će netko postati premijer, taj i postane premijer, a kad Max odluči kako je stiglo vrijeme za promjenu, tada se promjena i dogodi. Ulaz u visoko britansko društvo Max si je kupio i brakom sa ženom iz britanske aristokratske obitelji Kathryn (Helen McCrory), od koje se u međuvremenu ne samo razveo, nego joj je potpuno zabranio pristup njihovom sinu Cadenu (Billy Howle) i svom carstvu. Kathryn sada radi kao volonterka u prihvatilištu za beskućnike u Londonu, a Max je svoje poslovno carstvo namijenio svom sinu jedincu. Caden, koji je tip od svojih 25 godina, već je glavni urednik u najjačim novinama, no polako počinje pucati pod pritiskom, velikim očevim očekivanjima, brojnim ilegalnim, prljavim i nezakonitim poslovima kojima se oni bave, te doživljava težak moždani udar. Ova katastrofa će ponovno spojiti obitelj te će svi oni sada biti prisiljeni raditi kako bi nadišli sve što ih tišti.

No, nije samo obiteljska drama u središtu priče ove uzbudljive serije koja je možda i nešto najbolje i najprikladnije što se pojavilo na britanskom televizijskom nebu u ovo neobično, tmurno brexitovsko doba. Jer sve se to događa usred utrke za novog premijera, a tu utrku vode crni musliman koji je premijer Velike Britanije već desetak godina te kontroverzna poduzetnica s pomalo fašističkim idejama koja bi državu vodila kako vodi svoju kompaniiju. Aluzije na Obamu, odnosno Trumpa sasvim sigurno tu nisu slučajne. "MotherFatherSon" je izvrstan sadržaj i po pitanju obrađivanja tematike medija, medijskih sloboda, a posebno pisanih medija, koji su godinama bili najutjecajniji medij, dok posljednjih godina drastično gube na važnosti i utjecaju. Vidimo kako se vlasnici medija rješavaju skupih, istraživačkih "spotlight" grupa koje se bave delikatnim temama i pričama nauštrb onih populističkih i plićih sadržaja, ni ne shvaćajući da na taj način zapravo gube ono jedino sa čime se mogu natjecati u moru bofla i šunda.

U jednom od krakova radnje tako imamo i dvoje istraživačkih novinara koji su potjerani iz Maxovih novina. Oni nastavljaju istraživati mutne poslove koji vode sve do njihovog bivšeg šefa i obavještajnog podzemlja te metoda kojima je Max sve držao u šaci i drmao scenom. Imam dojam da je ova serija izvrsno pogodila stanje duha današnjeg društva i situaciju u kojoj se potpuno razjedinjeno društvo koje više ne zna što je stvarnost, a što "fake news" našlo. Vrijeme je to u kojem se ljudima nevjerojatno lako manipulira i u kojima se iznimno lako ljude okreće jedne protiv drugih i drži u zavadi. Vrijeme u kojima se umjetno stvaraju krize i problematične situacije samo da bi se ispod radara moglo proturiti nešto što nije od javnog interesa, već od interesa uskog kruga pojedinaca. Prava serija u pravo vrijeme, definitivno bi se moglo reći za "MotherFatherSon", uzbudljivu kombinaciju obiteljske drame i političkog tehnotrilera. 

Primjedbe