WELCOME TO MERCY (2019,SAD) – 6,5/10




Pokazao se «Welcome to Mercy» kao još jedna varijacija na temu egzorcizma, kao sasvim solidna, sporogoreća, suspensična, jeziva, nelagodna kombinacija horora i drame smještena negdje u latvijsku provinciju. Samohrana majka Madaline (ne baš poznata glumica Kristen Ruhlin, koja je napisala i scenarij za ovaj film) s kćeri se nakon tko zna koliko godina vratila u roditeljsku kuću u Latviju nakon što je dobila pismo da joj je otac teško bolestan. Kad je već na vratima prilično sumnjičavo dočeka njezina majka i umjesto da joj nakon toliko godina skoči u zagrljaj, ona je priupita što se vraćala, jasno je da se ovdje nešto čudno događa. Nevoljko Madeline odlučuje provesti noć u roditeljskoj kući, a situacija se dodatno zakomplicira sljedećeg jutra kad se u kući pojavi stari svećenik, dok ona počinje doživljavati simptome stigmatizma i opsjednutosti. Tijekom tog stanja Madeline ozlijedi svoju kćer te odlučuje otići u samostan gdje će pokušati saznati što se s njom događa. No, osim same Madeline kao da svi jako dobro znaju što se događa i ono što ona proživljava očigledno je povezano s mračnim tajnama iz prošlosti.

Ispostavila se priča ovog filma dosta kompleksnom, pomalo suptilnom, koja kako vrijeme prolazi iz demonskog horora prelazi više u psihološku dramu, a unatoč tome što su i Ruhlin i podjednako nepoznati glumac koji je postao redatelj Tommy Bertelsen debitanti, uspjeli su izbjeći upadanje u klasične klišeje i u već stotinu puta viđene priče. Demonska opsjednutost ovdje je prikazana ponajprije preko Madelininog osjećaja bespomoćnosti, a unatoč tome što je riječ o ženi koja je odgojena kao ateistica, strah od praznovjerja i religijskih ćiribu – ćiriba budalaština koje su joj ostale ipak duboko urezane negdje u podsvijesti nekako počinju prevladavati. Jako puno ovdje počiva upravo na uvjerljivosti glavne protagonistice, čije je lice često u prvom planu, a posve bizarno, čudno, pomalo zbunjujuće djeluju gotovo svi sporedni likovi, koji čudno i pričaju, kao da se s tim želio dodatno potencirati taj jezivi ugođaj. Nije ovo jedan od onih horora u kojima treba očekivati jeftine trikove kojima se pokušava uplašiti publiku, ovdje se jeza gradi suptilno, polako. Iako je riječ o niskobudžetnom, pravom indie hororu, Ruhlin i Bertelsen odlučili su ne brzati, polako otvarajući karte i pogodili. Ovo je definitivno bolji film od onoga što sam očekivao, no nemojte sad ipak očekivati spektakl. Tako dobar ipak nije.  

Primjedbe