Olivier (Romain Duris) vrijedni je radnik i brižni otac, zaposlenik u
nepreglednom skladištu smještenom u francuskoj provinciji. On je i jedan od
sindikalnih vođa i žestok borac za prava radnika u svojoj tvrtci, koji će se
uskoro i na privatnom planu naći usred velike borbe, borbe kakvoj se nije nadao.
Jednog jutra Olivier će shvatiti da ga je njegova supruga Laura bez ikakvog
objašnjenja napustila i ostavila ga je samog sa 9-godišnjim sinom Eliotom i tri
godine mlađom kćeri Rose. Problemi na poslu uz novonastalu obiteljsku situaciju
sada će početi izgledati kao mačji kašalj, a činjenica da ga je supruga s kojom
je do tada, mislio je barem tako Olivier, imao iskren i skladan odnos, iznebuha
napustila, ne prestaje ga proganjati. Počinje Olivier preispitivati svoje
postupke i svoje ponašanje, no ni za to baš nema previše vremena, pošto je
ostao sam s djecom, koja zahtjevaju puno vremena i traže odgovore koje ni on ne
zna.
Autor filma Guillaume Senez fino balansira između tipične obiteljske
drame u stilu braće Dardenne i socijalnog filma pod utjecajem Kena Loacha, a
ovu životnu priču svojom uvjerljivom izvedbom nosi glavni glumac Romain Duris,
koji je zaslužio i nominaciju za francuskog glumca godine. Vjerujem da je
situacija u kojoj se našao Olivier jedna od najgorih noćnih mora za svakog
muškarca, da iznenada, bez ikakvog upozorenja on odjednom mora biti i otac i
majka svojoj djeci. Iako Olivieru u pomoć priskaču i njegova majka, stiže mu
pomoći i sestra Betty (Laetitia Dosch), on tek nakon što mu žena nestane kao da
počne shvaćati da djeca moraju nešto jesti na redovitoj, dnevnoj bazi, da se
suđe i veš neće sami oprati i slične sitnice koje čovjek ponekad uzima zdravo
za gotovo. Olivier sada sve to mora sam organizirati i mora se prilagoditi
novonastaloj situaciji, a i problemi na poslu kao da se paralelno počinju
gomilati.
Snimljen je ovaj film u belgijsko - francuskoj koprodukciji te je u
izboru za najbolji belgijski film godine, nagradi Magritte, zaslužio dva priznanja i to u dvije
najsprestižnije kategorije, za najbolji film i najboljeg režisera. Ova je priča
ponajviše intrigantna jer u njoj vidimo muškarca u situaciji na kakvoj ga baš i
nismo imali tako često prilike gledati u filmovima. Obično bi i u filmu žene
bile te koje su ostavljene da se same bakću s djecom, a muževi ti koji bi bez
traga nestali, dok ovdje imamo potpuno izmijenjene uloge. Tako će se Olivier
morati snaći u ulozi samohranog oca, za njega potpuno novoj situaciji i
situaciji za koju nikad nije mislio da će se naći.
Primjedbe
Objavi komentar