NOS BATAILLES (2018,BEL-FRA) - 6,5/10




Olivier (Romain Duris) vrijedni je radnik i brižni otac, zaposlenik u nepreglednom skladištu smještenom u francuskoj provinciji. On je i jedan od sindikalnih vođa i žestok borac za prava radnika u svojoj tvrtci, koji će se uskoro i na privatnom planu naći usred velike borbe, borbe kakvoj se nije nadao. Jednog jutra Olivier će shvatiti da ga je njegova supruga Laura bez ikakvog objašnjenja napustila i ostavila ga je samog sa 9-godišnjim sinom Eliotom i tri godine mlađom kćeri Rose. Problemi na poslu uz novonastalu obiteljsku situaciju sada će početi izgledati kao mačji kašalj, a činjenica da ga je supruga s kojom je do tada, mislio je barem tako Olivier, imao iskren i skladan odnos, iznebuha napustila, ne prestaje ga proganjati. Počinje Olivier preispitivati svoje postupke i svoje ponašanje, no ni za to baš nema previše vremena, pošto je ostao sam s djecom, koja zahtjevaju puno vremena i traže odgovore koje ni on ne zna.

Autor filma Guillaume Senez fino balansira između tipične obiteljske drame u stilu braće Dardenne i socijalnog filma pod utjecajem Kena Loacha, a ovu životnu priču svojom uvjerljivom izvedbom nosi glavni glumac Romain Duris, koji je zaslužio i nominaciju za francuskog glumca godine. Vjerujem da je situacija u kojoj se našao Olivier jedna od najgorih noćnih mora za svakog muškarca, da iznenada, bez ikakvog upozorenja on odjednom mora biti i otac i majka svojoj djeci. Iako Olivieru u pomoć priskaču i njegova majka, stiže mu pomoći i sestra Betty (Laetitia Dosch), on tek nakon što mu žena nestane kao da počne shvaćati da djeca moraju nešto jesti na redovitoj, dnevnoj bazi, da se suđe i veš neće sami oprati i slične sitnice koje čovjek ponekad uzima zdravo za gotovo. Olivier sada sve to mora sam organizirati i mora se prilagoditi novonastaloj situaciji, a i problemi na poslu kao da se paralelno počinju gomilati.

Snimljen je ovaj film u belgijsko - francuskoj koprodukciji te je u izboru za najbolji belgijski film godine, nagradi Magritte, zaslužio dva priznanja i to u dvije najsprestižnije kategorije, za najbolji film i najboljeg režisera. Ova je priča ponajviše intrigantna jer u njoj vidimo muškarca u situaciji na kakvoj ga baš i nismo imali tako često prilike gledati u filmovima. Obično bi i u filmu žene bile te koje su ostavljene da se same bakću s djecom, a muževi ti koji bi bez traga nestali, dok ovdje imamo potpuno izmijenjene uloge. Tako će se Olivier morati snaći u ulozi samohranog oca, za njega potpuno novoj situaciji i situaciji za koju nikad nije mislio da će se naći. 

Primjedbe