THE BLOOD OF WOLVES (2018,JPN) - 7,5/10



Još jedan i više nego dobar krimić stiže nam iz Japana i vodi nas u 1988. godinu u Hiroshimu. Grad najpoznatiji po tome što je na njega pala prva atomska bomba u povijesti, sada je poprište obračuna dviju lokanih kriminalnih organizacija. I 14 godina ranije bijesnio je istim gradom rat zavađenih kriminalaca, otkada su ostali neki neraščišćeni odnosi, a u borbu za prevlast podzemljem uključena je i policija. Da nešto u gradu opet ne štima, policajci su uspjeli zaključiti jer su ljudi počeli nestajati, a slučaj je dodijeljen iskusnom inspektoru Ogamiju Shogou (Koyi Yakusho, mnogima vjerojatno poznat iz brojnih uspješnih filmova kao što su Tokyo Sonata, Sjećanje jedne gejše ili Babel i mnogi drugi) te mladom Hioki Shuichiju, koji je tek friško ispao s akademije. Vrlo brzo shvaćamo da Ogami ne samo da jako dobro zna tko je tko u kriminalnom podzemlju i u svijetu krvoločnih yakuza, već se svi ti nasilni manijaci iskusnog inspektora pomalo i boje.

Za razliku od svog starijeg kolege, Hioki je potpuno neiskusan, ne zna kako se postaviti u čestim susretima s okorjelim kriminalcima, ali Ogami će ga vrlo brzo baciti u vatru. Tako u jednoj od uvodnih scena vidimo starijeg detektiva kako nagovara mlađeg kolegu da izazove gužvu s jednim od kriminalaca. Natjera ga tako da se namjeri na bilo kakvog gangstera, već jednog koji izgledom podsjeća na sumo hrvača. Kad ga ova mrcina počne razbacivati kao staru krpu, Ogami ostane samo sa strane stajati te se odluči uključiti tek kad uviđa da bi njegov mladi kolega mogao ozbiljno nastradati. Kad ugleda Ogamija, neobrijanog tipa u pedesetim godinama masne kose, sumo-gangster se prilično uplaši, samo što se ne počne ispričavati mlađem policajcu kojeg je malo ranije natamburao.

Vidimo ubrzo da Ogami od gangstera ubire i putne troškove, a izreku razotkrivanje do kraja kad ispituje žene shvaća prilično doslovno. No, s takvim metodama Ogami je prilično efikasan, usput ispada da je on i svojevrsni medijator u sukobu između dviju zaraćenih strana, a nije teško za pretpostaviti da obje kriminalne organizacije iza sebe imaju neke moćnike koji ih štite i koji preko yakuza pokušavaju ostvariti svoje interese. I nije slučajno radnja filma snimljenog prema romanu Yukoa Kuzukija smještena u razdoblje kraja 80-ih godina prošlog stoljeća. Bilo je to vrijeme neposredno nego što je u Japanu puknuo građevinski balon i nakon čega je uslijedila kriza, a bilo je to vrijeme kad su, baš kao i uoči svih kriza, mislili da će gospodarstvo samo nastaviti rasti. Vrijeme je to kad su svi očekivali da će se samo zarađivati sve više, a kako je građevinski sektor oduvijek bio poznat i kao najbolja praonica prljavog novca, nije teško pogoditi zašto je dolazilo do ratova između kriminalnih organizacija i bandi. Pokazao se ovaj gangsterski film kao sasvim ugodno, doduše prilično nasilno, iznenađenje, no na to smo nekako već i navikli kad su istočnoazijski filmovi u pitanju.

Primjedbe