Još jedan i više nego dobar krimić stiže nam iz Japana i vodi
nas u 1988. godinu u Hiroshimu. Grad najpoznatiji po tome što je na njega pala
prva atomska bomba u povijesti, sada je poprište obračuna dviju lokanih
kriminalnih organizacija. I 14 godina ranije bijesnio je istim gradom rat
zavađenih kriminalaca, otkada su ostali neki neraščišćeni odnosi, a u borbu za
prevlast podzemljem uključena je i policija. Da nešto u gradu opet ne štima,
policajci su uspjeli zaključiti jer su ljudi počeli nestajati, a slučaj je
dodijeljen iskusnom inspektoru Ogamiju Shogou (Koyi Yakusho, mnogima vjerojatno
poznat iz brojnih uspješnih filmova kao što su Tokyo Sonata, Sjećanje jedne
gejše ili Babel i mnogi drugi) te mladom Hioki Shuichiju, koji je tek friško
ispao s akademije. Vrlo brzo shvaćamo da Ogami ne samo da jako dobro zna tko je
tko u kriminalnom podzemlju i u svijetu krvoločnih yakuza, već se svi ti
nasilni manijaci iskusnog inspektora pomalo i boje.
Za razliku od svog starijeg kolege, Hioki je potpuno
neiskusan, ne zna kako se postaviti u čestim susretima s okorjelim
kriminalcima, ali Ogami će ga vrlo brzo baciti u vatru. Tako u jednoj od
uvodnih scena vidimo starijeg detektiva kako nagovara mlađeg kolegu da izazove
gužvu s jednim od kriminalaca. Natjera ga tako da se namjeri na bilo kakvog gangstera, već jednog koji izgledom
podsjeća na sumo hrvača. Kad ga ova mrcina počne razbacivati kao staru krpu,
Ogami ostane samo sa strane stajati te se odluči uključiti tek kad uviđa da bi
njegov mladi kolega mogao ozbiljno nastradati. Kad ugleda Ogamija, neobrijanog
tipa u pedesetim godinama masne kose, sumo-gangster se prilično uplaši, samo
što se ne počne ispričavati mlađem policajcu kojeg je malo ranije natamburao.
Vidimo ubrzo da Ogami od gangstera ubire i putne troškove, a izreku
razotkrivanje do kraja kad ispituje žene shvaća prilično doslovno. No, s takvim
metodama Ogami je prilično efikasan, usput ispada da je on i svojevrsni
medijator u sukobu između dviju zaraćenih strana, a nije teško za pretpostaviti
da obje kriminalne organizacije iza sebe imaju neke moćnike koji ih štite i
koji preko yakuza pokušavaju ostvariti svoje interese. I nije slučajno radnja
filma snimljenog prema romanu Yukoa Kuzukija smještena u razdoblje kraja 80-ih
godina prošlog stoljeća. Bilo je to vrijeme neposredno nego što je u Japanu
puknuo građevinski balon i nakon čega je uslijedila kriza, a bilo je to vrijeme
kad su, baš kao i uoči svih kriza, mislili da će gospodarstvo samo nastaviti
rasti. Vrijeme je to kad su svi očekivali da će se samo zarađivati sve više, a
kako je građevinski sektor oduvijek bio poznat i kao najbolja praonica prljavog
novca, nije teško pogoditi zašto je dolazilo do ratova između kriminalnih
organizacija i bandi. Pokazao se ovaj gangsterski film kao sasvim ugodno,
doduše prilično nasilno, iznenađenje, no na to smo nekako već i navikli kad su
istočnoazijski filmovi u pitanju.
Primjedbe
Objavi komentar