Oni
sa striktnim kršćanskim nazorima ne trebaju strahovati od ovog filma jer nitko
u ovoj kolumbijskoj krimi drami ne planira ubiti Isusa Krista, već mladića koji
samo dijeli ime s najpoznatijim svoga imena. Ime Jesus dosta je često u
Španjolskoj i ostalim zemljama u kojima se govori španjolski, a scenaristica i
redateljica ovog filma Laura Mora Ortega čovjeku koji zaslužuje smrt,
zasigurno nije slučajno nadjenula baš to ime. Ima u tome puno simbolike jer
"Ubijanje Isusa" jedino je što drži na životu studenticu umjetničke
akademije iz Medellina Paulu (debitantica Natasha Jaramillo) nakon što
upravo Isus (Jesus) ustrijeli njezinog oca, uglednog sveučilišnog profesora.
Zašto bi netko ubio omiljenog profesora nije jasno nikome pa ni Pauli i ostatku
njene ožalošćene obitelji, a policija Medellina i tjednima nakon ubojstva ne
uspjeva ništa novog ni otkriti. S obzirom da se svakodnevno u gradu
najpoznatijem kao domu Pabla Escobara dogodi između pet i deset ubojstava to
zapravo i ne čudi, no Paula je odlučna da se to baš neće samo tako
završiti.
Tim
više jer je svjedočila očevoj egezkuciji i ubojici je vidjela lice, a kad
Jesusa nekoliko mjeseci kasnije slučajno zapazi tijekom noćnog izlaska,
donijet će odluku da će se osvetiti. S obzirom da je Paula mlada i privlačna
djevojka i neće joj se biti toliko teško približiti mladiću koji je
hladnokrvno ubio njezinog oca, sitnom kriminalcu iz medelinskih slamova.
Kako Paula dolazi iz obitelji intelektualaca, ljevičara
i s medelinskim podzemljem i kriminalnim polusvijetom veze je do sada
imala samo preko svog dilera trave, upoznavanje Jesusa za nju će značiti i
upoznavanje grada i svijeta koji baš i ne poznaje i za koji možda i nije znala
da postoji. Vidjet ćemo u ovoj krimi drami, odnosno arty revenge trileru
svu sjaj i bijedu velegrada od 2,5 milijuna stanovnika i to pomalo u stilu
legendarnog Scorseseovog "Taksista". Baš kao što smo
uz Travisa Bicklea i njegove noćne vožnje gradom vidjeli svu prljavštinu i
kaos New Yorka kojeg je on poželio "počistiti", tako ćemo i
ovdje uz Paulu i Jesusa i njihove česte vožnje motorom vidjeti kako
izgleda taj kaotični, okrutni i prljavi kolumbijski narko-grad.
Za
razliku od Bicklea, Paula nema pretenzije očistiti cijeli grad
od kriminala, bijede i užasa. Njena jedina misija je grad očistiti
od Jesusa, jednog od na desetke tisuća sličnih kojem ubojstvo čovjeka
ne predstavlja ništa u životu jer jednostavno za ništa bolje i ne zna. Kako bi
se dočarala sva kaotičnost i nemir polusvijeta u kojem se Paula zatiče, ali i
njezinog psihološkog i emotivnog stanja, tako je i kamera dosta kaotična i
nemirna. Cijeli je film snimljen kamerom iz ruke, bez filtera i samo s
prirodnim osvjetljenjima tako da i to doprinosi pomalo mučnom, uznemirujućem,
beznadnom i nelagodnom osjećaju. Kako bi se postigla apsolutna
autentičnost, Ortega je angažirala i neprofesionalce, odnosno lokalce iz
Medellina, koji i pričaju medelinskim slengom i dobro poznaju svoj grad, a što
je najtužnije od svega, na ideju za snimanje ovog filma autorica je došla jer
joj se nešto identično i samoj dogodilo.
U
listopadu 2002. godine ubijen je njezin otac te ona nikada nije saznala tko je
to i zašto učinio. Nakon tog stravičnog događaja žena je odselila iz Medellina
te je studirala u Australiji, no godinama ju je proganjano san kako negdje na
ulicama Medellina susreće tipa koji joj je ubio oca. Žena je tako svoju osobnu
tragediju pretočila u jedan iznimno zanimljiv i emotivan film, koji je bio i
kolumbijski kandidat za Oscara u kategoriji filma izvan engleskog govornog
područja. "Matar a Jesus" osvojio je i pet nagrada za najbolji
kolumbijski film godine (najbolji film, režija, scenarij, sporedni glumac i
zvuk) te nagradu za najbolji scenarij u izboru za nezavisni latinoamerički
film. Uz to, ovaj je film trijumfirao i na festivalu u Motovunu 2018. godine,
a na uglednom festivalu u San Sebastianu osvojio je čak četiri nagrade i još
brojna druga priznanja.
Primjedbe
Objavi komentar