THE PROFESSOR (2018,SAD) – 6,5/10



Ne znam čini li se to samo meni, ili Johnny Depp pošten film nije snimio već godinama. Otkako se za potrebe "Pirata s Kariba" pretvorio u ekscentričnog kapetana Jacka Sparrowa, lika koji mu je donio više novca od svih ostalih uloga zajedno, Depp kao da je na neki način zarobljen u toj ulozi. Činjenica je da sam i dosta filmova u kojima je Depp zadnjih godina glumio i zaobišao, a ono što sam gledao bilo je debelo ispod svakog kriterija, no u svakom fimu u kojem sam ga i gledao, imao sam dojam da je to Sparrow, a ne Depp. Više Jack, nego Johnny, djeluje mi Depp i u ovoj crnohumornoj drami u kojoj glumi profesora engleske književnosti na elitnom sveučilištu, koji će saznati da mu se životu približio kraj. Depp / Sparrow je ovdje Richard, 50-godišnjak, koji odmah u uvodu filma saznaje da je u terminalnoj fazi raka na plućima. Liječnik mu nudi opciju, ili godina, godina i pol života uz tretmane ili maksimalno šest mjeseci bez toga.

Da stvar bude bizarnija, istog dana, u trenutku kad je svojoj obitelji odlučio objaviti ovu potresnu vijest, njegova žena Veronica (Rosemarie DeWitt) prizna kako ga vara s njegovim šefom, odnosno dekanom fakulteta na kojem radi, dok kćer "izađe i ormara" i otkrije roditeljima da je lezbijka. Richard na kraju svojoj obitelji odluči prešutjeti svoju dijagnozu, no neće trebati proći puno vremena kako bi svi shvatili da se s njim nešto čudno događa. Jer suočen sa izvjesnom smrtnošću i vrlo brzim krajem, Richard odlučuje postati potpuno slobodan i živjeti još to malo vremena onako kako on želi, a ne kako mu nameću neke društvene norme. Osim što počne piti još i više nego inače, šopati se tabletama i pušiti travu, on odluči i potpuno promijeniti svoj nastavnički stil.

Odlučuje da mu je dosta studenata koje uopće ne zanima ono što predaje te svima obeća zaključiti trojke, a apelira na sve da na nastavi ostanu samo oni koje književnost stvarno zanima. S tom nekolicinom preostalih učenika Richard će nastaviti raditi po priično nekonvencionalnom programu, a tim zainteresiranim, inteligentnim i nadarenim klincima, on kao da želi prenijeti neku životnu mudrost koje se do sada sramio. Iako je posve očito da cijela ova priča i prelazi oštricu klišeja i da je gotovo sve ovdje stereotipizirano, funkcionira cijela ova priča i više nego dobro u dvije trećine. Na kraju, nažalost, prelazi u debelu patetiku, no ova melankolična priča u dobrom je dijelu i povremeno duhovita, čak i simpatična. I sam Depp mi djeluje nekako napola iritantno, a napola simpatično i šarmantno, ni sam se ne mogu odlučiti na koju stranu bih prevagnuo, no činjenica je da on više nije ni sjena glumca otprije dvadesetak godina. Volio bih da me Johnny razuvjeri i da u budućnosti snimi još puno dobrih filmova s dobrim ulogama, no nekako i nisam optimist po tom pitanju. 

Primjedbe