FUCK YOU ALL: THE UWE BOLL STORY (2018,KAN) - 7/10



Da nije bilo ovog dokumentarca vjerojatno ne bih ni saznao da se njemački trash filmaš Uwe Boll ostavio snimanja filmova i prebacio u neki posve drugi biznis. Nije da me to posebno šokiralo ili rastužilo jer njegove filmove ionako nikada nisam gledao i nisam ih planirao nikada ni gledati nakon što sam prije deset ili više godina pogledao neki od njegovih užasa. Samo taj jedan doticaj s Uweom bio je dovoljan da ga ubuduće zaobilazim u širokom luku i ne vjerujem da sam išta u životu propustio. No, dokumentarac o tipu koji kojeg prati glas najgoreg redatelja svih vremena, potpunom luđaku koji unatoč najgorim kritikama koje je itko ikada dobio, nastavlja raditi po svome i snimati jedan za drugim filmom, nešto je što se ne smije zaobići. I nudi ovaj biografski dokumentarac koji je snimio izvjesni Sean Patrick Shaul sjajan uvid u lik i djelo jednog potpuno neprilagođenog čovjeka i tipa koji je odlučio raditi isključivo onako kako hoće i ne zamarajući se previše onim što drugi o njemu misle.

Bollu definitivno treba odati počast što je u četvrt stoljeća režirao više od 30 filmova, a u velikoj većini slučajeva i sam je bio producent. Kako je u pravilu sam osiguravao novac za snimanje filmova, tako Boll i nije dopuštao da mu se netko miješa u kreativni proces, a kako je taj proces izgledao saznajemo kroz razgovore više ljudi koji su radili s njim. Brojni glumci pričaju kako je to izgledalo na setovima njegovih filmova, kako je bilo situacija kad je u isto vrijeme i na istim setovima paralelno snimao tri filma (događalo se to u Hrvatskoj) i kako se često događalo da se u snimanje kreće bez ikakvog scenarija, samo s nekoliko stranica okvirne priče. Djeluje sve to i više nego bizarno, definitivno je riječ o potpunom mavericku filmske industrije, potpunom luđaku koji možda i nije imao savršen talent za režiju, ali tipu čelične volje, energije i tipu koji se ne libi reći ono što misli. I što je najbolje od svega, u dosta toga što Uwe priča ima i dosta istine, posebno kad se okomi na holivudsku industriju za koju je uvijek bio predmet sprdnje, a kad pogledamo realno, filmovi koji odande izlaze posljednjih godina, i ne razlikuju se previše od filmova za koje je Boll dobivao Zlatne maline.

Koliko me iznenadila razina ludosti kod Bolla, toliko me iznenadila i začudila razina mržnje kritičara i ostatka ekipe koji preziru njegove filmove i koji se iz njega sprdaju. Pomalo mi ta šprdancija sa svime i svačime i ide na živce i nije mi baš jasan motiv gledanja filma za kojeg u startu znaš da ćeš se sprdati iz njega i da će biti potpuna bezvezarija. Jednostavno, kad mi se čini da bi neki film mogao biti teška pizdarija, u pravilu ga zaobiđem (jasno da ponekad i ugazim u govno) i nemam potrebe gledati nešto za što mislim da mi se neće svidjeti čisto iz razloga da bi se iz toga potom mogao sprdati. Tako da mi se ideja koju je Boll svojedobno realizirao kad je na boksački meč izazvao sve kritičare koji su se sprdali iz njega i njegovih filmova pa ih fino porazbacao, prilično svidjela. Ni nakon gledanja ovog dokumentarca neću doći u napast pogledati neki Bollov film, no definitivno je ovaj Nijemac s kanadskom adresom tip sa zanimljivom pričom, a nekako je teško ne voljeti tipove koji su spremni svima jasno i glasno reći - jebite se svi!

Primjedbe