THE BURIAL OF KOJO (2018,GHA) - 5/10



Sam Blitz Bazawule glazbenik je i filmaš iz Gane koji živi  u New Yorku, a poetična, arty fantazija "The Burial of Kojo" bila mu je i prvi dugometražni uradak. Ne znam kakav je gospodin umjetničkog imena Blitz the Ambassador kao glazbenik (ako je suditi po glazbi iz filma koja je bila nekakva kombinacija afro beata, jazza i tribala i koja je možda bila i najbolji dio ovog neobičnog filma, nije loš), no po viđenom mi djeluje kao prilično pretenciozan tip koji je snimio konfuznu, pozersku i, što je najgore od svega, dosadnu dramu, čija je radnja smještena u rudnike u Gani. Priča "The Burial of Kojo" mogla bi se u kratkim crtama opisati kao bajka o djevojčici koja je krenula na neobično putovanje kako bi spasila tatka (Koju) iz rudnika u koji ga je bacio njegov zli stariji brat.

Iako film traje tek nekih 80 minuta, teško se mogu sjetiti kad je tih sat i dvadeset trajalo toliko dugo. Možda na nekom od ispita na koji bih otišao onako, turistički pa kao majmun gledao u prazan papir sat ili nešto više nadajući se kako ću do kraja uspjeti izvući neki podatak iz leđne moždine. Minute su tada djelovale kao cijela vječnost, kazaljke za sekunde pomicale bi se sporo poput puža koji prelazi cestu, a takav nekakav osjećaj imao sam i uz ovaj film. I nemam ja u pravilu ništa protiv takvih stiliziranih, visokoestetiziranih filmova koji izgledaju kao da su smješteni negdje između sna i jave, no u pravilu i takvi filmovi imaju barem zanimljive likove, neku priču ili barem neki detalj za koji bi se čovjek mogao uhvatiti. Ovdje baš ničega od toga nema i imam dojam da je gospon Blitz stilizacijama i vizualno impresivnom fotografijom pokušao sakriti baš tu činjenicu da je "The Burial of Kojo" potpuno prazan i besmislen film. 

Primjedbe