HALSTON (2019,SAD) - 7/10



Iako svijet mode i kružok tih modnih kreatora baš i nije okruženje koje me pretjerano impresionira, intrigira ili zanima i ne znam gotovo pa ništa o tom društvancu, definitivno tu ima ekipe čiji životi zaslužuju bilo igranu, bilo dokumentarnu biografiju. Jedan od njih je i čovjek po imenu Roy Halston Frowick, tip za kojeg, iskreno, nisam ni znao da je postojao sve do ovog filma, a bio je on možda i najpoznatiji američki modni dizajner sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Uz to, bio je Halston i prilično misteriozan tip, čovjek o kojem se baš i danas ne zna previše, a brojne tvrdnje oko njegovog djelovanja i poslovanja su dosta kontradiktorne. Njegovim likom i djelom u ovom biografskom dokumentarcu pozabavio se francuski dokumentarist Frederic Tcheng, koji se do sada ispraksirao snimajući dokumentarce o ljudima iz modne industrije. Prije Halstona, snimao je on dokumentarce o Diani Vreeland i Dioru, a strukturalno je u "Halstonu" čak pomalo pokušao oponašati i legendarnog "Građanina Kanea" Orsona Wellesa.

Tcheng u ovom filmu kao da pokušava otkriti što je to za Halstona bilo ono što je Charlesu Fosteru Kaneu predstavljao Rosebud. Tako i Halstona ovdje upoznajemo na vrhuncu moći osamdesetih kad je već imao izgrađeno modno carstvo i bio je jedan od najuspješnijih i najmodernijih dizajnera, koji bi sve što je dotaknuo pretvorio u zlato da bi već u sljedećem trenutku saznali da se njegov imperij počinje urušavati. Potom se vraćamo u prošlost, u šezdesete godine i Halstonovu priču počinjemo pratiti od početaka te autor pokušava shvatiti koja je to bila dizajnerova tajna i što ga je to od skromnih početaka u Iowi dovelo do statusa ikone modnog svijeta. Najveća pažnja posvećuje se ipak razdoblju sedamdesetih kada je Halston bio na vrhuncu slave i kada je sa svojim minimalističkim modnim izričajem donio revoluciju u američki i svjetski jet-set. Pratimo njegov ekstravagantni stil života, toliko tipičan za sedamdesete i disko ludilo, izlaske u legendarni Studio 54, druženje s ekipom kao što je Liza Minnelli, Bianca Jagger i Andy Warhol.

No, ujedno je ovo film o prijelazu razdoblja u modernoj američkoj povijesti i trenucima kada su moćne korporacije počele preuzimati apsolutno sve pa i modnu industriju. Tako će se i ovaj modni vizionar naći u velikim problemima i okolnostima u kojima se uopće ne snalazi kada stignu osamdesete i kada Wall Street i dioničarstvo počne preuzimati kontrolu nad apsolutno svime pa tako i nad kreativnošću. Čovjek koji s tim dijelom posla praktički nikada nije imao nikakvog doticaja i koji se kroz cijelu karijeru bavio samo onime u čemu je bio nenadmašan, sada će morati preuzeti ogroman rizik ukoliko želi spasiti svoje posrnulo carstvo, svoj životni stil i sve ono što je cijelog života gradio. 

Primjedbe