HONEY BOY (2019,SAD) - 7,5/10



Shia LaBeouf jedan je od onih glumaca koji su se proslavili još kao klinci, a često smo znali vidjeti koliko teška zna biti ta tranzicija iz dječjeg u odraslog glumca. Najbolji primjer je svakako nešto stariji Macaulay Culkin, koji se proslavio kao klinac ulogama u filmovima kao što su "Sam u kući", a kasnije se potpuno izgubio. Izgledalo je da bi tim putem mogao krenuti i LaBeouf čija je tranzicija iz dječaka preko tinejdžera u mladog glumca čak i krenula obećavajuće, no u jednom trenutku i on se počeo gubiti u potpunim generičkim bezvezarijama poput "Transformersa" i sličnih idiotarija. No, u jednom trenutku LaBeouf se potpuno odlučio povući iz Hollywooda i graditi karijeru na posve drukčiji način, ulogama u nezavisnim, ozbiljnijim filmovima u kojima bi mogao pokazati svoj talent pošto mu je očito dozlogrdilo skakanje ispred zelenog platna na što se poslije specijalnim efektima nadoštukava sadržaj.

Upravo u takvoj situaciji potpunog beznađa, nezadovoljstva, izgaranja i besmisla upoznajemo i glavnog junaka "Honey Boya", filma koji je po detaljima iz vlastitog života napisao LaBeouf, a režirala ga je dugometražna izraelska debitantica Alma Har'el. LaBeoufa kao 22-godišnjaka utjelovio je još jedan sve bolji mladi glumac Lucas Hedges (Manchester by the Sea, Boy Erased, Ben is Back, Waves), koji završava na rehabilitaciji nakon što je pijan i drogiran izazvao prometnu nesreću. Liječnica mu ondje dijagnosticira PTSP koji je navukao baveći se glumom još otkako je imao desetak godina, a potom slijede povratci u prošlost i djetinjstvo i polako shvaćamo što je to dovelo do toga.

Otis (Noah Jupe) je 12-godišnjak koji gradi karijeru djeteta - glumca, a živi on sa starim (sam Shia utjelovio je svog ćaću), liječenim alkoholičarem i narkomanom, koji je neko vrijeme čak i bio u zatvoru zbog dilanja. Tip je to s ozbiljnim problemima i poremećajima, koji sam ne može i ne želi ništa raditi i preživljava upravo zahvaljujući glumačkim angažmanima svog sina. I tišće on malog preko svih granica, tjera ga na sve najbezveznije i najbesmislenije uloge bez obzira što i mlađahni Otis shvaća da sve to nema smisla. I stari se prema njemu ponaša ne samo prezaštitnički, već svojim destruktivnim ponašanjem i postupcima uništava sve oko sebe. S druge strane, mladi Otis traži nježnost, mir i nekoga na koga bi se mogao osloniti, no sa starim stalno problemi i stresne situacije i vuče ga otac konstantno prema dolje i uvlači u svoje kaose.

Kako bi se mogao vratiti na pravi put, 22-godišnji Otis morat će se kao 12-godišnjak pomiriti s ocem i oprostiti mu za sve užase koje mu je priuštio i koji su ga oblikovali i stvorili od njega nesretnog i oštećenog mladića. Mora se LaBeoufu odati priznanje za hrabrost što se odlučio na ovakav način odlučio pozabaviti i demonima iz vlastite prošlosti, a bio je "Medeni dečko" podjednako poetičan, emotivan i iskren, koliko sirov, bolan i pomalo katarzičan. Premijeru je ovaj film imao na festivalu u Sundanceu, gdje je dobio i posebnu nagradu žirija, a u izboru za nezavisni film godine (Independent Spirit Awards) imao je čak četiri nominacije.

Primjedbe