WHERE'D YOU GO, BERNADETTE (2019,SAD) - 6,5/10



Bernadette (Cate Blanchett) je nekad bila iznimno talentirana arhitektica, predesetinirana nova zvijezda u tom području djelovanja, koja se prije dobrih dvadesetak godina odlučila potpuno povući. Pretvorila se ona u svojevrsnu samovoljnu izopćenicu iz cjelokupnog društva nakon što se udala za također bogatog i uspješnog muža kompjuteraša Elgiea (Billy Crudup). Nakon što su se doselili u elitni kvart Seattlea u kuću koju je sama dizajnirala i osmislila, odlučila je Bernadette da ne želi imati gotovo nikakav kontakt s drugim ljudima. Svi je užasno smetaju i živciraju, posebno roditelji učenika koji idu u školu s njezinom 15-godišnjom kćeri Bee. Uz to ona je postala potpuno ovisna o nekoj aplikaciji s mobitela kojoj je prepustila obavljanje svih zadataka, a gotovo na rub živčanog sloma dovest će je ideja njene kćeri koja je za cijelu obitelj odlučila organizirati izlet. I to na Antarktiku.

Sa spoznajom da joj uskoro slijedi putovanje u nepoznato, ova ekscentrična, agorafobična i mušičava žena počet će se sve više gubiti, a cijela situacija će se dodatno zakomplicirati i do ludila dovesti cijelu obitelj kad jednog dana Bernadette samo nestane. Snimio je ovu misterioznu humornu satiričnu dramu ugledni američki filmaš Richard Linklater (Before Sunset / Sunrise / Midnight, Dazed and Confuzed, Boyhood) po istoimenoj knjizi Marie Semple. Bez obzira što je Blanchett u standardnoj formi, ipak "Bernadette" i nije bio film koji je uspio ispuniti moja očekivanja. Moglo bi se za ovaj film reći da je još jedna u nizu potvrda da nerijetko ni talentirani redatelj, bestseller kao književni predložak i kvalitetna glumačka postava nisu jamac da će cijela priča do kraja funkcionirati na filmu. Nakrcana je ova priča svim mogućim klišejima i nije ovaj pokušaj društvene satire uspio profunkcionirati na očekivani i vjerojatno željeni način.

Osnovni problem kod Bernadette je što je ona umjetnica koja je upala u duboku životnu krizu jednom kada je odlučila prestati stvarati, a iako je vjerovala da će joj nešto drugo u životu popuniti tu prazninu, to se nikada nije dogodilo. Zbog toga je i postala osoba koja se sa svima svađa, koja svima želi zapovijedati i koja se ni ne pokušava nikome prilagođavati, već kao da sa svojim ponašanjem želi svima prkositi i sve izluđuje. Pokušao se Linklater zafrkavati i na račun svih tih današnjih modernih i dokonih ljudi kojima je vrhunac života naslikavanje sa celebrityjima ili ljudima koji znaju te celebrityje i koji moraju biti u društvu nekog poznatog i slavnog kako bi se i sami osjećali važno i uspješno. Mogla je ovo biti fina zafrkancija na račun današnjeg modernog društva, na ljude iz visokog i bogatog društva koji su potpuno izgubili smisao života, no ostalo je to tek na natruhama svega toga.  

Primjedbe