Biografska priča o posljednjoj godini života
vjerojatno najpoznatijem gangstera svih vremena Ala Caponea ispostavila se kao
čudna, nadrealistička i potpuno kaotična psihološka drama koju izvlači tek
suludi nastup Toma Hardyja. Svjestan sam da ovaj britanski glumac ima cijelu
vojsku svojih fanova i da mnogi svršavaju čim ga vide na sceni, no ovo je jedan
od najbizarnijih nastupa koje smo ikad imali priliku gledati. Je li Hardy
nevjerojatno dobar i pomaknuo granice glume kao sifilistični Al Capone koji
sere u gaće i glođe mrkvu koju su mu podvalili umjesto kubanske cigare ili je
urnebesno loš, ridikulozan ili groteskan, neka svatko prosudi sam za sebe, no
zbog njegove glume "Capone" je dobio prolaznu ocjenu jer mi je sve
ovo izgledalo više kao nekakva bizarna komedija, nego kao stvarna psihološka drama o
propasti Lica s ožiljkom.
Hardy ne samo da izgleda kao Frankensteinovo
čudovište, već i stalno nešto grglja, kmrči, glasa se gotovo kao Predator i
nisam ga mogao ozbiljno shvatiti i cijelo vrijeme sam mislio što se ovo događa?
Je li možda duh Nicolasa Cagea opsjeo dobrog starog Toma i je li ovo zaista
zamišljeno kao ozbiljan film ili kao parodija tko zna čega jer ovdje zaista
malo toga ima smisla. Baš kao što i u glavi Hardyjevog Ala Caponea,
47-godišnjeg gangstera kojem je sifilis kojim se zarazio još kao 15-godišnjak
potpuno spržio mozak i potpuno pomaknuo granice između stvarnosti i fantazije,
sadašnjosti i prošlosti, vlada potpuni kaos, takva je situacija bila i sa mnom
gledajući "Caponea". Cijeli film protječe u njegovim košmarima, tupim
pogledima u prazno, povremenim ispuštanjem neartikuliranih zvukova i ako netko
očekuje tipičnu gangstersku sagu, bolje neka se pripremi na iznenađenje. I to
kakvo iznenađenje!
Nije teško za pretpostaviti da je intencija
scenarista i redatelja Josha Tranka, mladca koji se proslavio blockbusterima
kao što su "Chronicle" ili "Fantastic Four" bila prikazati
tipa od čijeg su se samo spomena nekoć svima tresle gaće, a danas se pretvorio
u potpunu karikaturu. Nakon što je izašao iz zatvora, Capone se s obitelji
smjestio u vili u Floridi pošto su federalne vlasti procijenile da stari Al
više nije nikakva opasnost jer mu je mozak potpuno uništen od neliječenog
sifilisa, a na neurosifilis nadovezala se i demencija. No, postoje neki koji
misle da Capone sve to glumi pa je i dalje pod nadzorom FBI-ja, a kako je ostao
bez prihoda prisiljen je prodavati svoju imovinu. A tu je i deset milijuna
dolara za koje je uvjeren da ih je nekad negdje sakrio, no ne samo da se ne
može sjetiti gdje, već nikome nije jasno je li se to ikada stvarno dogodilo ili
je to samo plod njegove potpuno izobličene mašte.
Kao da halucinacije, paranoja, gubljenje
motoričkih funkcija nisu dovoljne, ovu karikaturu od čovjeka kao da počinje
proganjati savjest i sve ono što je činio dok je bio mlađi. Sva ta ubojstva,
zvijerstva ponovno će mu početi dolaziti u nekakvom suludom stanju za koje je
teško razlučiti je li san ili java, a u svoj toj nesuvislosti i kaosu, Capone
kao da je pokušao odgonetnuti što je njegov Rosebud jer je očito kako je Tranku
glavni uzor pri stvaranju ove priče bio upravo Wellesov "Građanin
Kane". No, ovo je Kane koji izgleda kao da je odlučio pomiješati nekoliko
kartica tripova i nekoliko kartica Normabela, Praxitena ili Dijazepama, a usput
ga je netko provukao po prometnici dok su cestari friško iscrtavali pješačke
prijelaze. Bio je zaista ovo nezamislivo čudan film kakav ni približno nisam
mogao zamisliti i pretpostavljam da će "Capone" biti film nad kojim
će ili Hardyjevi fanovi izdrkavati ili će vam biti teško gledljiv i, baš kao i
ja, nećete moći vjerovati onome što vidite.
Primjedbe
Objavi komentar