O LOBO ATRA DA PORTA / A WOLF AT THE DOOR (2013,BRA) - 9/10



Bio je to još jedan od onih filmova u koje sam uletio bez ikakvih očekivanja i bez nekog pretjeranog predznanja, a pokazao se kao nevjerojatno iznenađenje i kao gotovo pa savršen film. I nakon drugog gledanja koju godinu poslije ostao sam kod istog mišljenja da je debitantski dugometražni film Brazilca Fernanda Coimbre (odmah potom u Americi je snimio ratnu dramu Sand Castle, kao i nekoliko epizoda serije koju je kreirao njegov poznatiji sunarodnjak Jose Padilha "Narcos") iznimna kombinacija trilera i drame koja se ističe ne samo šokantnom i uzbudljivom pričom, već i pomalo rašomonskom strukturom. Jer priču ovdje pratimo iz dvije perspektive i donose nam je dvoje glavnih likova, radnik u gradskom autobusnom prijevozu Bernardo (Milhem Cortaz) i njegova puno mlađa ljubavnica Rosa (Leandra Leal). Oni su se slučajno upoznali na tramvajskoj stanici i Bernardo se odlučio upustiti u vanbračnu vezu s privlačnom djevojkom o kojoj ne zna apsolutno ništa.

No, ono što će za njega biti usputna avantura s puno mlađom djevojkom s kojom se može hvaliti među prijateljima i kolegama s posla, za Rosu će postati nešto puno, puno ozbiljnije. Odmah na početku filma saznajemo da je Bernardova kćer nestala, a ubrzo nakon njega i njegove supruge Sylvie u policijsku postaju stiže i Rosa, koja je glavni osumnjičenik za otmicu. Kako se istraga razvija i kako policija ispituje roditelje djevojčice i osumnjičenicu, shvaćamo da svatko od njih ima potpuno drukčiju verziju priče. Svatko od njih troje iznijet će svoju verziju događaja koji su prethodili ovom događaju, a uz njih ćemo otputovati u najmračnije kutke čežnje, strasti, laži, potreba, izopačenosti i zla ovog iščašenog ljubavnog trokuta. Skriva ovaj film brojna iznenađenja i šokove i priča se malo - po malo slaže kao neki mozaik ili puzzle, a vidjet ćemo da svačije odluke i postupci uvijek nose i posljedice, koje često mogu biti i drastične i šokantne.

Uopće ne čudi što je "Vuk pred vratima" trijumfirao apsolutno u svim kategorijama izbora za brazilski film godine i odnio nagrade za najbolji film godine, režiju, scenarij, montažu, fotografiju te glavnu i sporednu glumicu. Osvojio je ovaj film i pregršt nagrada po svjetskim festivalima, a čak je bio i nominiran za najbolji latinoamerički film godine. Iako je bio to prvi Coimbrin film, posve je očito kako je riječ o nevjerojatno talentiranom autoru, koji me prvenstveno oduševio sa slojevitim, kompleksnim, ali i kompliciranim scenarijem, koji niti u jednom trenutku nije djelovao kao da bi se mogao raspasti, već ova priča postaje sve intenzivnija kako vrijeme prolazi. Ovo je jedan od onih filmova koji gledatelja malo pomalo uvlači unutra i bez obzira što priča zapravo i nije posebno originalna, ona je ovaj puta ispričana na čudesan način. Likove upoznajemo polako i nudi nam Coimbra nekoliko kuteva gledanja o svakom od njih tako da tek na kraju doista možemo donijeti pravu sliku o svima. Briljantan film koji je samo jedna u nizu potvrda da se zadnjih godina u Latinskoj Americi događa nešto veliko kad je u pitanju film.

Primjedbe