EMA (2019,ČILE) - 6,5/10



Ugledni čileanski filmaš Pablo Larrain (Tony Manero, El Club, No, Jackie) donosi nam još jednu stiliziranu i neobičnu priču te nas ovaj puta vodi u lučki grad Valparaiso, gdje ćemo upoznati ćudljivu i zavodljivu plesačicu Emu (Mariana Di Girolamo) i njenog 12 godina starijeg partnera i koreografa Gastona (Gael Garica Bernal). Ema i Gaston neprestano krive jedno drugog što su zbog karijera nekoć ostavili svog sina Pola, koji se godinama potucao po sirotištima i udomiteljskim obiteljima, no neko vrijeme bio je i kod njih, ali su ga vratili nazad pošto je traumatizirani klinac znao biti najblaže rečeno problematičan. Tako je jednom prilikom zapalio kuću, drugi put je zapalio tetkino lice, a treći put je zatvorio psa u škrinju, što ćemo sve polako saznavati kroz nelinearnu naraciju.

Bez obzira na sve to, Ema bi sada ponovno sina nazad i predbacuje mužu (kojeg naziva i ljudskim kondomom) da je odbacio svog sina, kojeg nam Larrain predstavlja tek u završnom dijelu filma kojeg često presjeca stiliziranim i blještavim scenama plesnih točki. U središtu pažnje ipak je odnos Eme i Gastona, koji jedno drugoga namjerno izazivaju i nanose bol te neskriveno varaju jedno drugo, iako je očigledno da se i dalje vole, no kao da je između njih nestalo ono vezivno tkivo koje je predstavljao njihov sin i preko toga ni Ema, ni Gaston ne mogu prijeći. Iako mi Larrain zasigurno ne spada u sam vrh omiljenih redatelja, ovaj Čileanac definitivno je autor osebujnog stila i filmaš sa snažnim autorskim pečatom, kojem su u središtu pažnje često potpuno sjebani ljudi. Bio to potpuno poremećeni sredovječni tip opsjednut likom Johna Travolte iz "Groznice subotnje večeri" u "Tony Maneru", tugom obuzeta udovica JFK-a u "Jackie" ili sada psihološki rastrojena i osvetoljubiva plesačica, koja svojom zavodljivošću i seksom pokušava ostvariti ono što želi.

Djeluje ovaj film nekako fragmentarno i nema tu zapravo klasične narativne linije jer stalno skačemo iz jednog vremena u drugo, tu su i konstantne blještave scene plesa, kasnije i pomalo nadrealne scene u kojima Ema i njezina plesačka banda bacačem plamena divljaju po ulicama. Definitivno "Ema" neće biti film po svačijem ukusu, no ova neobična, modernistička kombinacija trilera i drame mogla bi se dopasti onima koji vole pomalo uvrnute filmove u kojima se veći naglasak stavlja na vizualnost i stil, nego na samu priču. K tome, film je to nabijen seksualnošću i obiluje s dosta prilično eksplicitnih scena seksa, posebno na kraju kada Ema na svoj bizaran način krene "pakostiti" paru koji bi upravo trebao posvojiti njezinog sina. 

Primjedbe