KOKO-DI KOKO-DA (2019,ŠVE) - 6,5/10


Snimio je Šveđanin Johannes Nyholm jedan od najuvrnutijih filmova godine, pomalo apsurdističku i nadrealnu kombinaciju psihološke drame / trilera, crne komedije i horora koja je premijerno prikazana na festivalu u Sundanceu. Naziv ovog krajnje čudnog i grotesknog filma koji definitivno neće biti po svačijem ukusu, Nyholm je izvukao iz nekakve dječje uspavanke. No, ovaj film je sve samo ne uspavanka. Prije bi se moglo reći da će likovi proživljavati najgoru i najužasniju noćnu moru, koja će se kao u "Beskrajnom danu" beskonačno ponavljati. Kako bi se oporavili od tragedije koju su prije nekoliko godina proživjeli i kako bi se ponovno povezali, supružnici Tobias (Leif Edlund) i Elin (Ylva Gallon) zaputit će se na kampiranje u šumu.

No, umjesto izleta u miru i tišini koji bi ih mogao ponovno povezati nakon što im je koju godinu ranije umrla kćer, njih će početi proganjati tri osobe iz glazbene kutijice njihove kćeri. To su starac, djevojka s nekakvim pitbulom na povodcu te gorostas koji u rukama nanaša mrtvog psa. Ovaj bizarni i groteskni trojac stalno i stalno će se vraćati, priča će se ovdje konstantno vrtiti u krug, a iako na prvu cijeli ovaj kratki sinopsis može izgledati i smiješno, vjerujte nema tu puno razloga za smijeh. I više nego nadrealnim, grotesknim košmarnim scenama na trenutke me ova priča podsjetila na slične epizode u stvaralaštvu Davida Lyncha. Po apsurdnosti i stilu na trenutke me "Koko-di Koko-da" podsjetio na stvaralaštvo još jednog Šveđanina, Rubena Östlunda, a po hladnoći i atmosferi na trenutke čak i na neka djela Austrijanca Michaela Hanekea.

Bez obzira na sve navedeno, bilo je ovo jedno zbilja bizarno i uvruto iskustvo, a cijelu ovu priču Nyholm je zamislio kao mračnu i uvrnutu alegoriju o tome kako se nositi s gubitkom i krivnjom. Uvodi nas Nyholm u mračni i uvrnuti svijet podsvijesti pomalo kao pod utjecajem Freuda, a realizam stvarnog okajanja i žalovanja zbog gubitka kćeri, vrlo brzo zamijenit će repetativna uvrnuta i užasavajuća noćna mora koja nikako da završi. Definitivno je ovo jedan od onih filmova čiji si smisao i poruku svatko može protumačiti na svoj način i ostavljeno je tu dosta toga otvorenim i nejasnim. Iako će cijela ova situacija na trenutke zaista djelovati sadistički, hladno i jezivo, pokazao se Nyholm kao zanimljiv i inovativan autor, koji se majstorski poigrava s gledateljevim živcima i emocijama.

IMDB LINK 

Primjedbe