TIME (2020,SAD) - 5/10


 

Ovaj hvaljeni i nagrađivani dokumentarac od samog početka mi je nevjerojatno išao na živce iako se mora priznati da je redatelj Garrett Bradley priču koja nas vodi u New Orleans snimio s nevjerojatnim stilom i emocijom. No, što to vrijedi kad mi je osnovna premisa ovog filma bila nekako pogrešna i baš i nisam uspio suosjećati s glavnim protagonistima koji se godinama bore za puštanje svog muža / oca iz zatvora. Rob Richardson je još krajem devedesetih završio u zatvoru zbog oružane pljačke banke. Osuđen je ovaj nesretni afroamerikanac na zaista drakonskih 60 godina zatvora, a tri i pol godine iza rešetaka je provela i njegova žena Sibil. Majka šestero djece, poduzetnica, abolicionista, aktivistica i autorica sada se gorljivo zalaže za puštanje svog muža iz zatvora.

Kao što sam naziv filma "Vrijeme" kaže, u središtu pažnje je vrijeme i kako sve te godine koje Rob provodi iza rešetaka utječu na ovu obitelj, ali i cijelu zajednicu. Neka njihova djeca oca nikada nisu ni vidjela u drukčijim nego zatvorskim uvjetima, vrijeme prolazi, a Roba nikako da pomiluju i smanje mu presudu. I posve je razumljivo da se žena i djeca bore za puštanje na slobodu svog muža / oca, no uz toliki broj nevinih ljudi po američkim zatvorima, čije sudbine smo imali priliku pratiti u sličnim dokumentarcima, nekako nisam uspio razviti empatiju za tipa koji je ipak jebeni kriminalac. Cijelo vrijeme sam se pitao treba li žaliti tipa koji je pri zdravoj svijesti s pištoljem ili čim već upao u banku i opljačkao je?

Živcirala me i glavna protagonistica odnosno Sibil koja je i sama kamerom sve te godine bilježila svoje misli, svoje emocije, odrastanje djece i što sve ne. Tako ova žena koja je i sama kriminalka sada izigrava neku pravednicu i serinja kako ljudi nemaju obzira jedni prema drugima i ne misle na druge, no na što je ona mislila kad je skupa sa svojim gospodinom krenula u pljačku? Teza da je zatvorski sustav istovjetan robovlasništvu također mi je bila i više nego nategnuta i jednostavno nisam uspio progutati osnovnu premisu ovog dokumentarca. Naravno da bi bilo nepošteno i nekorektno reći da je "Time" loš film, no jednostavno mi nije sjela osnovna nit vodilja ovog filma.

IMDB LINK 

Primjedbe