BEGINNING (2020,GRU) - 6/10


 

Trebala je ova artistička i nevjerojatno spora drama gruzijske filmašice Dee Kulumbegašvili debitirati u natjecateljskom programu otkazanog festivala u Cannesu 2020. godine. Pokazao se "Beginning" kao klasični art film s dugim statičnim i često širokim kadrovima i očito je kako su ovoj mladoj gruzijskoj filmašici uzori Michael Haneke ili Abbas Kiarostami. Ili Meksikanac Carlos Reygadas koji ju je očito uzeo pod svoje te je jedan od producenata ove razvučene i na trenutke šokantne drame koja se definitivno nije pokazala kao filmski sadržaj koji preferiram. Imamo tu bezbroj dugih scena u kojima se apsolutno ništa ne događa, a sam početak filma daleko je najjači i najzanimljiviji u ovoj sporogorećoj i hermetičnoj drami o paru Jehovinih svjedoka u gruzijskoj provinciji.

I ta uvodna duga i statična scena zaista je impresivna. Vjernici se okupljaju u crkvi, kreće misa, a u jednom trenutku u crkvu doletava molotovljev koktel i nastaje panika. Očito je da ova zajednica nekome smeta i da ih se i na takve užasavajuće načine pokušava otjerati i uplašiti. Potom upoznajemo Davida i Janu, vrhovnog svećenika za ovu zajednicu i njegovu ženu, nekadašnju glumicu koja je ostavila karijeru kako bi mogla pratiti muža i brinuti se za njihovog sina. Nakon što David shvati da lokalna policija ništa ne poduzima, on će se zaputiti u Tbilisi kako bi slučaj prijavio šefovima svoje crkvene zajednice. Jana će ostati sama sa sinom, a vrlo brzo počet će je proganjati neki jezivi tip koji se predstavlja kao policajac.

Nažalost, iako je sama ideja ovog filma bila i više nego dobra i premda je okruženje gruzijske provincije fascinantno i lako je povjerovati u cijelu ovu priču, Kulumbegašvili se potpuno pogubila u manirizmima i snimila film koji se može svidjeti jedino festivalskim žirijima. Malo me već živciraju ovakvi hermetični art filmovi kojima se pokušava podilaziti očekivanom ukusu festivalskih žirija, a vrlo brzo "Beginning" će se pretvoriti u užasavajuće sporovoznu karakternu studiju o ženi koja je ostavljena sama na vjetrometini primitivnog okruženja. Od početka je jasno da se Jani nešto jako loše mora dogoditi, a iako je Ia Sukhitašvili koja je utjelovila Janu izvrsna u ulozi žene koja je potpuno otupjela, ostalo je ovo previše monotono, sporo i naporno za moj ukus. 

IMDB LINK 

Primjedbe