WU HAI (2020,CHN) - 6,5/10


 

Ziyang Zhou očito je još jedan u nizu kineskih filmaša novije generacije koji pokušavaju što uvjerljivije i realističnije prikazati ne baš idiličnu svakodnevicu u svojoj zemlji. "Wu Hai" je stilizirana krimi drama čija se radnja odvija u gradiću Wuhaiju (ovo gradić mislim po kineskim okvirima jer živi ondje 630 tisuća ljudi) u pokrajini unutrašnjoj Mongoliji. Smjestio se ovaj grad na Žutoj rijeci između pustinja Gobi i Ordos, a i za kineske uvjete Wuhai je očito prava egzotika. Prati ova krimi drama sitnog mešetara Yang Hua (Huang Xuan) dok se njegov život i brak počinju raspadati, a dobio je "Wu Hai" i nagradu kritike na festivalu u San Sebastianu.

U braku je Yang s instruktoricom joge Miao Wei (Yang Zishan), a žive oni u stanu koji su im kupili njeni očito dobrostojeći roditelji. Yang se pak zadužio i sav novac investirao u poslove svog frenda krimosa Lou Yua odnosno u pomalo bizarni kamp u pustinji koji je očito bio paravan za pranje love. Lou ga sada zavlači i ne vraća mu lovu, a Yangu ne samo da su za vratom kamatari koji traže povrat novca dok i on istovremeno kamatari neke sitnije ribe. Očito cijelo gospodarstvo ovog grada počiva na kamatarenju i zaduživanju jer svi tu kao da su istovremeno nekom dužni i kao da je netko njima dužan. Ekipi za koju Yang utjeruje dugove dužna je tako jedna očito jako bistra djevojka koja je posudila pare kako bi kupila iPhone jer su je kolegice zafrkavale što ga nema.

Toliko je ona očajna da nudi Yangu i seksualne usluge, a možda još i više od kamatara koji su mu za vratom i frenda koji mu ne vraća novac, njega muči žena za koju je uvjeren da ga vara. Ona pak mužu još nije rekla da je trudna, a njihov odnos i život sve više će se raspadati i sve će potpuno eksalirati u samoj završnici filma koji je svakako imao puno više potencijala od onog što je na kraju isporučio. Djelovalo je to dobrim dijelom nekako premonotono, kao da se Ziyang ni sam nije mogao odlučiti hoće li krenuti klasičnim naturalističkim putem ili će "Wu Hai" više biti jedan od onih ugođajnih, melankoličnih filmova gdje važnu ulogu ima i okruženje koje je zaista fascinantno. Ovako je sve to ostalo negdje na pola.

IMDB LINK 

Primjedbe