JOCKEY (2021,SAD) - 7/10


 

Američka kinematografija prepuna je filmova o nekadašnjim sportskim zvijezdama koje su sada već ostarjele i pred krajem su karijere. Najbolji dani su iza njih, htjeli si to priznati ili ne, no glavni junaci tih filmova kao da uporno pokušavaju zavaravati i druge i same sebe te dokazati da su još sposobni za vrhunske rezultate. Obično smo u takvim situacijama gledali boksače, možda košarkaše, ragbijaše ili bejzbolaše, a nekako logičan izbora za dugometražnog debitanta Clinta Bentleyja bila je jedna takva priča o džokeju. Bentley je odrastao uz stazu za konjske utrke, a njegov otac je bio džokej pa su čovjeku zasigurno jako dobro poznate sve tajne tog sporta.

Tipični takav lik u smiraju karijere u filmu jednostavno nazvanom "Jockey" je Jackson Silva (Cliffton Collins Jr.), jahač konjskih utrka za kojeg nam je odmah jasno da je na zalasku. Čovjek je valjda bezbroj puta lomio sve kosti u tijelu i odmah nam je jasno kako je to fizički iznimno naporan i zahtjevan posao, no koji vrhunski sport uostalom nije? Jacksona tijelo sve brže izdaje, a on i dalje ne misli odustati od utrka i radi za dugogodišnju prijateljicu i trenericu konja Ruth (Molly Parker). Dinamika u odnosima promijenit će se kad se pojavi 19-godišnji džokej Gabriel (Moises Arias) koji tvrdi da je Jackson njegov otac. Gabriel u Jacksonu vidi uzora, no on ne želi biti uzor nikome i još se privikava na ulogu oca, a sin i tata ubrzo će postati i rivali i suparnici na trkalištu.

Podsjetio me "Jockey" pomalo na nedavnog "The Rider" Chloe Zhao o teško ozlijeđenom jahaču rodea. I ovdje sve djeluje iznimno realistično, a čini mi se da je uz nekoliko profesionalaca za glavne uloge, Bentley za ostatak glumačke ekipe angažirao naturščike koji se stvarno bave tim poslom. Stilski se to i tematski čak pomalo nadovezuje na slične low-budget filmove kakve je nekoć snimao Clint Eastwood, čak i na malickovski epski naturalizam jer imamo tu kadrove prirode, konja kako jašu u sumrak, potoka kako žubore i slično. Možda nije "Jockey" bio film koji će se posebno dugo pamtiti, no snimio je Bentley kvalitetnu modernu americanu, tipični američki film o ljudima velikih snova i ideja koji će se morati pomiriti sa sudbinom i prihvatiti da su najbolji dani iza njih.

IMDB LINK 

Primjedbe