THE LORD OF THE RINGS: THE RINGS OF POWER (2022,SAD) - 8/10


 

Čim se saznalo da Amazon planira snimati seriju po materijalima Johna Ronalda Reuela Tolkiena koji prethode "Hobitu" i "Gospodaru prstenova" počele su kritike da se nešto takvo ne bi uopće trebalo dirati. Da je Peter Jackson s genijalnom trilogijom "Gospodar prstenova" koju je slijedila ipak slabija prerazvučena trilogija "Hobit" izvukao sve što se moglo i trebalo izvući iz Tolkienovih knjiga. No, gazda Amazona očito nije mislio tako i još 2017. godine otkupljena su prava za ostale Tolkienove knjige te je odobren budžet od milijardu dolara za pet sezona serijala čija će radnja prethoditi onome što je snimao Jackson.

Pravi izljevi hejtanja i ismijavanja krenuli su čim su se pojavile prve fotografije serijala čija je radnja smještena tisućama godina uoči "Hobita" i "Gospodara" i pokriva razdoblje Drugog doba Međuzemlja. Nakon što su združene snage vilenjaka, ljudi i patuljaka prvi puta svladale zlo, no ono je svejedno opet opstalo i ponovno prijeti uništenju svijeta. Brojne kritike su se odnosile na činjenicu da su u Tolkienovom univerzumu svi likovi bili bijelci, a na valu današnje woke kulture, kreatori serije Patrick McKay i John D. Payne odlučili su rasno prilično ispremiješati likove pa imamo tu i glumce koji su crnci i azijati i latinosi.

Spoznaja da svi likovi nisu bijelci, kako ih je navodno zamislio Tolkien, za mene nije predstavljala ni najmanji problem i sama pomisao da nekome smeta što su likovi u fantaziji različitih rasa je potpuni idiotizam. Nije da sam neki posebni fan Tolkiena, bio sam možda kada sam imao 12 ili 13 godina kada sam i čitao sve njegove knjige, no jednostavno mi je neshvatljivo da nekome može smetati činjenica da je u seriji koja je žanrovski FANTAZIJA netko od likova crnac. Recimo, puno više me živciraju situacije kada se u nekim povijesnim, period dramama koje se smatraju ozbiljnima guraju likovi koji nikako nisu u tom razdoblju mogli biti te rase.


 

Nisam bio od onih koji su bijesnili zbog te rasne raznolikosti u novom LOTR-u, više sam se pribojavao da će neki amateri skljaštriti svijet koji je stvorio Peter Jackson i da će Amazonova serija izgledati jefitno. No, to se nije dogodilo i LOTR vizualno izgleda impresivno, kao stvoren za veliko kino platno, a ne male ekrane televizora ili nedajbože laptopa. Nije to ni izbliza onaj jeftini i loši CGI na koji smo možda navikli u brojnim holivudskim filmovima, što bi zapravo i bilo tragično s obzirom na budžet, već to vizualno djeluje nenadmašno. Ponovno su pronađene sjajne lokacije i serija je snimana na Novom Zelandu koji je poslužio kao kulisa i Jakcsonu za njegove trilogije.

Na kraju, bio je LOTR iznad očekivanja i prva osmodijelna sezona ispostavila se i boljom nego što sam pretpostavljao, možda i zato što sam djelomično i sam potpao pod utjecaj podsmijeha i hejtanja serije prije nego što se uopće pojavila. Možda se i iz razloga što sam se pribojavao da će biti to monumentalni treš, ovo pokazalo kao ugodno iznenađenje u kojem imamo dosta likova i u početku je možda potrebno neko vrijeme da se pohvata tko je uopće tko i koja je njegova uloga. Imamo tu neke likove poput Galadriel (Morfydd Clark) ili Elronda (Robert Aramayo), vilenjaka koji se pojavljuju i u Jakcsonovim trilogijama. Imamo tu i patuljke, ljude, orke te harfoote koji su, ako sam dobro shvatio, preteče hobija, a tu je, jasno i dobri stari Saruman kojeg ćemo ipak upoznati tek na samom kraju sezone.

Baš kao i u "Gospodarima", pratimo tu paralelno više narativnih linija u kojima se razvijaju priče oko tih brojnih likova, a njihove priče će se prema kraju međusobno dobrim dijelom početi spajati. Za razliku od "Gospodara", ima tu i jako puno ženskih likova, što je također posve u skladu s duhom vremena i to ne samo nekih sporednih, epizodnih, već i glavnih protagonistica. I glumci su tu zaista na razini zadatka te je i po pitanju castinga (uglavnom) odrađen dobar posao, baš kao i po pitanju režije koje su se prihvatili Španjolac J. A. Bayona (Orfanato, The Impossible, A Monster Calls), Britanac podrijetlom iz Kine Wayne Yip koji je prethodno režirao epizode serija "Utopia" i "Dr. Who" te iskusna Šveđanka Charlotte Brändström koja već tridesetak godina režira po televizijama.

IMDB LINK 

Primjedbe