MADRE / MOTHER (2019,ŠPA) - 7/10


 

S dobre tri godine zakašnjenja konačno sam uspio pronaći i ovaj film meni izvanrednog španjolskog filmaša Rodriga Sorogoyena (Que dios nos perdone, El Reino, serija Antidisturbios). Prije "Majke" uspio sam čak pogledati i "As bestas" snimljen tri godine kasnije, a dok smo u toj kombinaciji trilera i drame pratili priču dvoje sredovječnih Francuza koji su se nastanili u ruralnoj Španjolskoj, ovdje imamo 39-godišnju Španjolku koja se naselila u Francuskoj. I nije se Elena (Marta Nieto) bez vraga skućila u obalnom, turističkom francuskom gradiću. Odlučila je ona doseliti ondje jer pretpostavlja da je otprilike tamo negdje deset godina ranije nestao njen tada šestogodišnji sin Ivan.

Dječaka je otac i Elenin bivši muž poveo na proputovanje kamperom, a samo odjednom Ivan je nazvao mamu i rekao da je sam na plaži. Da ne zna gdje je tata i to je zadnji put da je ova Španjolka čula sina. I deset godina kasnije Elena se nije uspjela oporaviti od tragedije i traume te i dalje ona živi u nadi da će se njen sin negdje pojaviti. Radi u restoranu na plaži i svakodnevno obilazi plaže, promatra ljude i razmišlja da li bi netko od tih tinejdžera mogao biti njezin sin. I fiksirat će se ona tako na 16-godišnjeg Jeana, mladog Francuza koji ljetuje ondje s obitelji i djeluje ona zaista kao žena koja je sve izgubila. Taj osjećaj dezorijentiranosti potencira i neobična kamera koja stalno kao da se vrti u krug, kruži po prostoru.

I razvit će se tu zaista čudan odnos između Elene i mladog Francuza kojeg će podjednako zaintrigirati ta misteriozna žena koja bi mu po godinama mogla biti majka za koju on zapravo i ne zna što je proživjela. Situacija je pomalo zbunjujuća jer kamera na Elenu i Jeana gleda gotovo kao da su par iako nam je jasno da to nije intencija niti jednog od njih. I djeluje sve to dosta bizarno, tim više jer je Elena u vezi s Josebom (Alex Brendemühl), jednim od onih tipova koji djeluje kao da ima misiju spašavati ranjene duše kao što je Elenina. Za razliku od drugih Sorogoyenovih filmova, "Madre" je puno melankoličniji film, gotovo unutarnja meditacija o osjećaju krivnje i boli koja ne popušta s godinama iako je čovjek već gotovo otupio.

Snimio je Sorogoyen "Majku" prema istoimenom kratkom filmu iz 2017. godine koji je bio nominiran i za Oscara u kategoriji kratkog igranog filma u kojem je Nieto također glumila ženu kojoj je nestao sin. Priču su sada Sorogoyen i njegova stalna scenaristička suradnica Isabel Pena razradili i produžili jer kratki film završava u trenucima kada se prekida telefonska veza između majke i sina. Iako kreće kao triler, "Majka" je više psihološka drama odnosno karakterna studija i film kojim Sorogoyen kao da je gledatelja želio staviti u Eleninu poziciju. U poziciju žene koja se potpuno izgubila, koja je izgubila sve i koja i dalje ne želi prestati vjerovati da joj je sin živ i pokušava uvjeriti samu sebe da će ga kad, tad pronaći iako mora biti svjesna da se to neće dogoditi.

IMDB LINK 

Primjedbe