ARTHUR RAMBO (2021,FRA) - 7,5/10


 

Iskusni francuski filmaš Laurent Cantet (Razred, Ressources Humaines, L'atelier) snimio je iznimno aktualnu i sjajno promišljenu dramu. Dijelom je Canteta na nastanak ovog filma inspirirao stvarni slučaj mladog radijskog novinara Mehdija Meklata, a nova mlada nada u usponu ovdje je Karim D. (Rabat Naif Oufella). Upravo je objavljen njegov prvi roman u kojem je Karim pisao o onome što obično voli intelektualna elita i kritika - identitetima i konfliktnosti među njima, kolonijalizmu i postkolonijalizmu te kako se osjeća danas u Francuskoj mlada osoba porijeklom iz Alžira. Čini se da je za Karima samo nebo granica, no sve će se to promijeniti kada se počnu pojavljivati njegovi stari tweetovi pod aliasom Arthut Rambo.

I dok Karim ostavlja dojam modernog, mladog sekularnog arapina koji u svom romanu piše baš ono što bijela elita želi čitati, Arthur Rambo je njegova sušta suprotnost. Provokativni tweetovi koje je kao tinejdžer postao iz čiste zafrkancije i izazivanja puni rasne i vjerske mržnje, potpuno će uznemiriti francusku buržoaziju. Iste noći njegove će se knjige početi povlačiti iz prodaje, a nesretni, nespretni i nepromišljeni mladić naći će se u opasnosti da ga se "cancela" i prije nego što je zapravo uspio okusiti slavu. I kako će se on pokušati opravdavati i dokazati da su njegovi stari tweetovi plod mladenačke gluposti, čista provokacija koja nikako nije njegov stvarni stav, čini se da mu nema pomoći, a kao da će se i sam dodatno zakopavati.

Sjajno "Arthur Rambo" hvata duh vremena i pokazuje kako se u današnjem viralnom vremenu praktički ništa ne može sakriti i kako danas živimo gotovo dvostruke živote. Jedan onaj stvarni, a jedan onaj s društvenih mreža na kojima ljudi stvaraju svoja alter-ega, često zabavnija, duhovitija, provokativnija koja mogu biti u koliziji sa stvarnosti. I svi ti postovi, tweetovi, fotografije, videa i što se već sve ne objavljuje danas po društvenim mrežama, vrlo lako mogu se obiti o glavu. Pogotovo ako su takvi kao u slučaju Arthura Ramba koji podržava terorizam, širi mržnju, antisemitizam i koji su bili neka mladenačka ludost i bizaran način zafrkancije koji je jako teško shvatiti.

Film je to dobrog tempa i dinamike, brzopotezna i iznimno provokativna drama koja sjajno prikazuje svo ludilo današnjeg vremena u kojem se u jednom trenutku nekoga idolizira i obožava, a već u drugom ga se jednostavno briše. Kako uopće Karim može opravdati sebe i obraniti se kad svake minute doslovno ispliva jedan od goreg tweeta, gnjusne lakonske literarne bljuvotine s kojima njegov ugled strmoglavo pada. U samo nekoliko minuta Karim će iz mlade zvijezde i autora velikog francuskog romana kakav se čekao godinama, postat će izopćenik. I ne samo da će sveukupnoj javnosti morati odgovoriti zašto je to radio i tko je stvarni on, morat će samom sebi ponuditi smisleni odgovor na pitanje što mi je to trebalo?

IMDB LINK 

Primjedbe