NEIGHBORING SOUNDS (2012,BRA) - 7/10


 

Kleber Mendonca Filho jedan je od najistaknutijih brazilskih filmaša svoje generacije. Nije on poput ipak puno poznatijih sunarodnjaka Fernanda Meirellesa, Waltera Sallesa ili Josea Padilhe možda zagazio u mainstream, ali njegovi filmovi su obično sjajna analiza društvenih okolnosti u njegovoj zemlji. Najbolji primjer je upravo njegov dugometražni igrani debi, a "Neighboring Sounds" ne samo da je zanimljiva karakterna, već još i bolja socijalno-ekomonska studija života u jednom kvartu u velikom gradu.

Priču je Mendonca podijelio u tri poglavlja (s prologom i epilogom), a pratimo tu sudbinu više likova koji žive u istoj ulici u gradu Recifeu, prijestolnici pokrajine Pernambuco na sjeveroistoku Brazila. I daleko od toga da je to favela u koje nas nerijetko vode brazilski filmovi. Relativno solidan je to dio grada u koji se još nisu uspjeli probiti neboderi koji paraju nebo, ali nalaze se u bliskom susjedstvu i pitanje je kad će zakoračiti na taj teritorij. Pratimo tu sudbinu više ljudi koji dijele taj kvart iako se razlikuju u društvenoj klasi i bogatstvu. Iako smo već zaključili da to nije favela, daleko od toga da je to siguran kvart pa će u jednom trenutku starac koji je nekoć bio vlasnik svog zemljišta na kojem se danas nalazi taj kvart, angažirati uličnu stražu. Zanimljivo je kako je Filho film snimio ne samo u kvartu u kojem je odrastao, već se dobar dio radnje odvija upravo u njegovoj obiteljskoj kući.

Film je to koji ima pomalo i voajerski karakter jer gledatelj tu dobiva uvid i u one skrivene aspekte pojedinih stanovnika ovog kvarta, a film je to koji kao da istovremeno prikazuje društvo progonjeno duhovima prošlosti, ali i ne pretjerano blistavom budućnosti koja dolazi. Bio je "O Som ao Redor" kako se naziva ovaj film u originalu i brazilski kandidat za Oscara, a osvajao je brojne nagrade na svjetskim festivalima i u izborima za film godine. Nakon ove pomalo meditativne i melankolične društvene studije, snimio je Mendonca Filho kasnije još jedan film slične tematike o gentrifikaciji "Aquarius", a potom je snimio svoj za sada i najbolji film, distopiju "Bacarau" koja mu je donijela nagradu žirija u Cannesu.

IMDB LINK 

Primjedbe