SISTERHOOD / SESTRI (2021,MAK) - 7/10


 

Gotovo pa tinejdžerska varijacija na temu "Zločina i kazne" stiže nam iz Makedonije, dobra i moderna drama koja je ujedno i dugometražni debi za tamošnju mladu filmašicu Dinu Dumu. Premijeru su "Sestre" imale na festivalu u Karlovym Varyma, a sjajno ovaj film prikazuje kako su tinejdžeri i adolescenti sa svih strana svijeta danas gotovo pa isti. Od Amerike do Engleske, Myanmara i Tadžikistina pa do Makedonije bitni su samo mobiteli i drkanje po njima, instagrami, foloveri, lajkovi, slušanje nekog šljama od muzike i stalno snimanje svega mobitelima i šeranje toga.

Takve su i Jana i Maja, dvije (od oka) 15-godišnjakinje, najbolje prijateljice koje su nerazdvojne. Naravno da u takvom odnosu netko mora biti dominantan, a u ovom slučaju to je Jana, koja stalno povučenu i šutljivu Maju potiče da se pokrene i da nešto poduzme. Kao u slučaju nešto starijeg dečka koji joj se očito sviđa, a u vezi je s njihovom kolegicom iz razreda Elenom koja im ide na živce, a na jednom razuzdanom partyju koji će cijela ekipa iz škole pohoditi, dogodit će se nešto što će ne samo promijeniti odnos između njih dvije, već im i odrediti živote. A njihovo prijateljstvo naći će se na velikoj kušnji i tek tada ćemo shvatiti kakve su one zapravo osobe.

Film je to koji sasvim sigurno neće biti ugodno gledati roditeljima takvih adolescenata jer imam dojam da "Sestri" prilično realno prikazuje život mladih. Pogotovo djevojaka i pritisaka koje na njih stavlja društvo, ali i one same, da se moraju ponašati kao ostatak čopora, da što prije moraju izgubiti nevinost i sve što tu ide. U odnosu na vrijeme kada smo mi odrastali i bili tinejdžeri i izvodili svakakve gluposti, imam dojam da su današnji klinci u puno goroj situaciji jer svuda su te proklete kamere, sve se snima i uvijek si samo na jedan klik mobitelom od potpune katastrofe.

Kako bi se dobio što realističniji dojam, snimljeno je to kamerom iz ruke i često u prvom planu imamo lica, pogotovo Maju (odlična debitantica Antonia Belazelkoska) na čijem licu bez problema možemo iščitati kako se osjeća. Iako povodljiva i želi se uklopiti u društvo, do kraja ćemo shvatiti da je Maja valjda jedina u cijeloj izgubljenoj generaciji koja ima neki moralni kompas i koja može razlikovati dobro od zla. Tu je i teška obiteljska situacija odnosno činjenica da tata napušta nju, mlađu sestru i mamu šnajdericu jer je pronašao mlađu, a sve to mora utjecati na ovu djevojčicu. Bio je to kvalitetan, sjajno promišljen film, univerzalna coming-of-age drama koja na izniman način prikazuje problematiku današnjice.

IMDB LINK 

Primjedbe