LE RAVISSEMENT (2023,FRA) - 7/10


 

Zanimljivom i intrigantnom psihološkom dramom u tjednu kritike festivala u Cannesu predstavila se Francuskinja Iris Kaltenbäck kojoj je "Le ravissement" ili "The Rapture" bio i prvi igrani film. Misteriozna je to drama o mladoj primalji Lydiji (Hafsia Herzi) koja je upravo prekinula dugogodišnju vezu, a istovremeno je saznala da je njena najbolja pa i jedina prijateljica Salome (Nina Meurisse) trudna. Lydia u Parizu živi sama, porijeklom je iz Marseillea i nema ona u glavnom gradu ni obitelji, a čini se ni prijatelja osim Salome i kruga ekipe s posla. Očigledno je ona usamljena, nesretna, nezadovoljna kako joj se razvija život, no ništa od toga neće nagovještavati ono što će se ovdje dogoditi.

Upravo taj posve neočekivani i nepredviđeni razvoj priče bio je najjači adut ovog filma čiji je narator vozač autobusa Miloš (Alexis Manenti) kojeg će Lydia slučajno upoznati i upustit će se oni, čini se barem na početu, u usputnu vezu. No, od početka imamo dojam da podjednako usamljeni vozač porijeklom iz Srbije cijelu priču o svom poznanstvu s Lydijom priča s distance, nekako s vremenskim odmakom, a do kraja ćemo shvatiti i zašto. Radnja "La ravissement" odvija se u dužem vremenskom razdoblju, od godine i nešto više dana, a kroz to vrijeme laži u koje će se uplesti Lydia postat će sve opasnije. Jedna laž vodit će drugoj i dovest će sve to do nevjerojatnog zapetljavanja života. I njenog, ali i života ljudi oko nje, a sve će se nakon nekog vremena posve oteti kontroli.

Njeno ponašanje s vremenom će postajati sve sumanutije, neshvatljivije, a do kraja će se "The Rapture" razviti u prilično uznemirujuću i šokantnu dramu. Zanimljiva je to kombinacija psihološke drame i karakterne studije žene u (otprilike) ranim tridesetima za koju ćemo spoznati da je potpuno autodestruktivna. Gotovo pa je to opservacijska drama o ženi koja će se sve dublje zakopavati svojim lažima i manipulacijama, sve dok ne shvati da je dovedena u situaciju iz koje nema povratka. Pa opet, bilo bi pogrešno Lydiu opisati kao negativku, već su autorica filma, a pogotovo odlična Herzi izgradile tu posve zaokruženi lik kojeg gledatelj pokušava razumjeti i nekako mu je stalo do nje iako je sve što ona čini izvan svake pameti. Film je to sjajno promišljen i zaokružen, snimljen s puno stila koji je Herzi donio nominaciju za francusku glumicu godine, a Kaltenbäck nominaciju za debitanticu godine.

IMDB LINK 

Primjedbe