STARING AT STRANGERS (2022,ŠPA) - 6,5/10


 

Krajnje bizarnu kombinaciju drame i trilera snimio je španjolski filmaš Felix Viscarret čija se radnja dobrim dijelom odvija u - ormaru. Upravo će ondje utočište pronaći glavni junak filma čiji je hrvatski naziv "Kroz ključanicu" Damian (Paco Leon). Nakon što iznenada dobije otkaz Damian će u napadu bijesa porazbijati radnju u kojoj je bio zaposlen, a od nadređenog koji ga progoni sakrit će se u ormaru. Radnici sele nekakv ogromni ormar i stavili su ga na kombi, a kada opasnost prođe, već će biti prekasno. Ormar je u tranzitu, nose ga u nečiju kuću, a taj usamljeni i pomalo asketski čudak, odlučit će nakon nekog vremena da bi mogao nastaviti živjeti u kući u koju je unesen skupa s ormarom.

Viscarret je radnju postavio na način da sam Damiam kao gost nekakve eksploatacijske televizijske emisije priča o svojim iskustvima života u ormaru, u kući ljudi koji i ne znaju da je on ovdje. I djeluje od početka do kraja to krajnje bizarno, nadrealno, na trenutke urnebesno jer oženjeni par Lucia (Leonor Watling) i Fede (Alex Brendemühl) te njihova kćer tinejdžerica neće ni shvatiti da je uljez u njihovoj kući. Iz svog skrovišta on će promatrati i špijunirati ovu naizgled sretu obitelj kojoj će biti čudno što je suđe stalno oprano (Damian kaže da ga pranje suđa umiruje) i što će kreveti biti pospremljeni. Počet će se on i miješati u obiteljsku dinamiku, a film je to to podjednako zabavan i uznemirujuć te će se stvarnost i fikcija nakon nekog vremena gotovo pa početi preklapati. Postajat će nejasno što je tu stvarnost, a što ne.

Film je to koji donekle izaziva nelagodu zbog tog voajerskog ugođaja i osjećaja, pogotovo jer cijelu priču dobivamo iz Damianove perspektive dok on virka i gleda obitelj kroz malene pukotine i otvore za ključ. Djeluje to pomalo kao alegorija, parabola jer ostaje nejasno kako svo to vrijeme kada se skriva u ormaru, baš nitko neće primijetiti da je Damian jednostavno nestao. Pomalo je sve to i zbunjujuće jer teško je shvatiti Damianovu motivaciju, a kako će vrijeme prolaziti, on će se početi ponašati kao zaštitnik obitelji kod koje se nastanio kao nekakav duh. Baš čudan film koji je ujedno adaptacija romana Juana Josea Millasa, a čini mi se to kao jedan od onih literarnih predložaka koje je dosta teško efektno prenijeti na film.

IMDB LINK 

Primjedbe