ALONG CAME LOVE (2023,FRA) - 7,5/10


 

Francuska filmašica Katell Quillevere u redateljskim večerima Cannesa predstavila se melodramom čija se radnja proteže kroz dobrih dvadesetak godina. Quillevere "Along Came Love" ili "Le temps d'aimer" u originalu otvara arhivskim crno - bijelim snimkama sa završetka Drugog svjetskog rata. Francuzi nakon pobjede skidaju žene koje nazivaju švapskim droljama na ulicama, briju im glave i protjeruju ih iz svojih mjesta pošto su one tijekom rata bile u vezi s njemačkim vojnicima. Jedna od njih je i glavna protagonistica filma Madeleine (Anais Demoustier) kojoj je kao "uspomena" na dvotjednu romansu s njemačkim vojnikom koji je već nakon dva tjedna poslan na istočnu frontu ostao maleni sin Daniel.

Madeleine po završetku rata radi kao konobarica u obalnom gradiću gdje će upoznati bogatog mladića Francoisa (Vincent Lacoste), studenta arhitekture čiji je otac bogati industrijalac. No, shvatit ćemo da i Francois skriva neke tajne, a iako se ne čini da je to jedna od onih velikih filmskih romansi na prvi pogled, njih dvoje će se vjenčati. Bit će to prije svega brak iz interesa jer Francois će poslužiti Madeleine kao neka vrsta zaštite s obzirom na njenu prošlost i činjenicu da zbog toga što je bila u vezi s nacistom i nema neku perspektivu. Ali, i Madeleine će poslužiti Francoisu kao neka vrsta fasade jer će time pokušati prikriti da je on zapravo skriveni homoseksualac koji je prethodno bio u vezi s muškarcem.

Kako i sam naziv filma sugerira, svejedno će se između njih dvoje razviti ljubav, ubavažavanje, savezništvo, a sve će to biti začinjeno velom misterije jer kako će Daniel odrastati, tako će sve više on željeti saznati tko je njegov otac. I dok će se Francois svo to vrijeme boriti sa svojim nagonima, Madeleine je gotovo od početka svjesna u što se upustila, no svejedno će se između njih razviti zanimljiv i kompleksan odnos. Bit će tu uspona i padova kroz sve te godine, a potresna je to romantična drama čija se radnja odvija negdje od kraja četrdesetih pa sve do sredine šezdesetih godina prošlog stoljeća. Dobri su i Demoustier i Lacoste, a snimljeno je to kamerom iz ruke koji filmu daje dodatnu notu autentičnosti i uvjerljivosti. Ima "Along Came Love" baš neki staromodni štih s dobrim prikazom vremena i društva, a bio je to na kraju i više nego dobar film.

IMDB LINK 

Primjedbe