Danac Michael Noer proslavio se s nekoliko iznimno zanimljivih filmova kod kuće (R, Nordvest) da bi se potom ne pretjerano uspješno okušao i u Hollywoodu i to remakeom "Papillona". Uslijedio je kvalitetan povratak kući povijesnom dramom "For Frosten", a sada je snimio kombinaciju trilera i drame pomalo u holivudskom stilu. Radnja "Birthday Girl" odvija se na cruiseru na Karibima gdje je 42-godišnja Nanna (Trine Dyrholm) odlučila povesti kćer Cille (Flora Ofelia Hoffman Lindahl) i njenu najbolju prijateljicu Leu kako bi proslavili kćerin 18. rođendan. No, već prve večeri mama i kćer će se posvađati, mama će otići s mehaničarom u njegovu kabinu, a tinejdžerice će ostati u društvu mladin Norvežana na momčakoj zabavi.
A kada Nanna ujutro pronaće kćer, ispostavit će se da je ona silovana. Bit će to tek početak prave noćne more jer Cille se gotovo ničega i ne sjeća, a sam cruiser je praktički svijet za sebe u kojem nema policije i u kojem bi nekako najjednostavnije bilo da se sve zataška. Činilo se na trenutke da bi se "Birthday Girl" mogao pretvoriti u revenge triler jer Nanna će u početku krenuti u vlastitu istragu gotovo na tragu likova koje u zadnje vrijeme igra Liam Neeson. No, sve do kraja dosta je nejasno je li Cille sve to izmislila pošto joj nitko osim mame ne vjeruje, ali zašto bi kvragu netko nešto takvo izmišljao. Nanna će dijelom pokušati situaciju istjerati do kraja jer je proganja osjećaj krivnje jer je kćer ostavila dok je bila dijete i ovim luksuznim putovanjem kao da se dijelom željela iskupiti za to i kupiti njenu naklonost.
Inspiraciju za "Birthday Girl" je Noer našao u novinskom članku o brojnim sličnim seksualnim napadima na cruiserima i to dok su ti ogromni prekooceanski brodovi u međunarodnim vodama. A ondje ne vladaju zakoni niti jedne zemlje, a svašta se zasigurno događa ispod površine te industrije zabave dok se iluzija i zadovoljstva mora održati pod svaku cijenu. Bio je na kraju "Birthday Girl" sasvim solidna kombinacija trilera i drame, dobro režirana, a od Dyrholm smo već odavno naučili da je praktički uvijek na visini zadatka. Upravo je ona najjači adut kao mama koju progoni osjećaj krivnje i želja da se iskupi kćer za sve što je propustila u njenom životu, no odavno smo naučili da se baš sve ne može kupiti novcem.
Primjedbe
Objavi komentar