Francuskog filmaša Xaviera Legranda zapazio sam po kvalitetnoj obiteljskoj drami "Jusqu'a la garde" koja mu je donijela Srebrnog lava za najboljeg režisera na festivalu u Veneciji. Pratili smo ondje raspad jedne obitelji i to iz perspektive mame, tate i malenog sina. I "Le Successeur" bi se dijelom mogao opisati kao obiteljska drama, samo što sin tu nije malen, već je on 30-godišnji modni kreator na pragu slave. Elliasa Barnesa (Marc-Andre Grondin) već nazivaju malim princom mode i njegova modna revija ogroman je hit u Parizu. No, iznenada će se on morati vratiti u rodnu Kanadu koju je davno napustio nakon poziva da mu je umro otac s kojim nije bio u kontaktu godinama.
I prije povratka u Quebec, Ellias doživljava napade panike i strahuje da ima slabo srce te da je na rubu predinfarktnog stanja, a nimalo mu neće olakšati kad shvati da mu je otac umro od infarkta. No, kada stigne u Kanadu, shvatit će da je osim slabog srca od tate u naslijeđe dobio još nešto puno strašnije. Snimio je Legrand nakon prethodne drame još jedan podjednako dobar i zanimljiv film, samo što bi se "Nasljednik" do kraja mogao opisati više kao psihološki triler, nego klasična drama. Ono što će dočekati Elliasa u očevoj kući i više je nego šokantno i do tog trenutka ništa ne naslućuje kamo bi ovaj film mogao voditi.
Pretpostavljao sam da bi to mogla biti još jedna od onih tipičnih drama o ljudima koji se vraćaju kući nakon godina izbivanja kako bi se pomirili s prošlosti, a vjerojatno je zbog toga i šok veći. Ne znamo kada je Ellias napustio Kanadu i kada se skrasio u Francuskoj, ali očito je da je on zbog nečeg pobjegao na drugi kraj svijeta i prekidanje veza s ocem kao da je bilo prekidanje veza s prošlošću. U Francuskoj je on izgradio potpuno novog sebe, čak si je i ime Ellias sam nadjenuo, a čini se kao da mu je konačno na dohvat ruke taj glamurozni svijet visoke mode za koji se tako borio.
No, praktički preko noći iz trenutaka koji bi mu mogli biti vrhunac karijere i života on će potonuti u potpuni mrak, a "Le successeur" je šokantna, dubinski uznemirujuća triler - drama koja se ne zaboravlja tako lako. Do kraja će nam biti jasno zašto je Ellias odlučio prekinuti sve veze s ocem, premda je možda i on sam zaboravio na neke detalje iz djetinjstva kada se vraćao u Quebec, pretpostavljajući da će to biti kratki boravak. Brzinsko organiziranje sprovoda, prodaja očeve kuće i povratak kući bio je Elliasov plan, no ono što će zateći ondje učinit će da je više nikada ne može napustiti. Snimio je Legrand baš nelagodan, jeziv film koji do kraja gotovo pa odiše ugođajem horora, a ako smo mislili da je obiteljska priča u "Jusqu'a la garde" stravična, što je tek onda ovo. Potpuno neočekivano, šokantno, potpuno bolesno i jako dobro izvedeno.
Primjedbe
Objavi komentar