Već su valjda stotine filmova snimljene po romanu Marry Shelley o "Modernom Prometeju" tako da i nisam očekivao da će Guillermo del Toro u "Frankensteinu" pronaći nešto posebno novo. No, očekivao sam da će to biti vizualno spektakularan film i u tome Del Toro nije omašio i prava je šteta što njegovog "Frankensteina" nismo imali priliku gledati u kinu, već ga je nakon premijere u Veneciji otkupio Netflix. Priču je Del Toro tek neznatno promijenio i tako što se radnja tu odvija sredinom 19. stoljeća, taman za vrijeme Krimskog rata pa je slavnom kirurgu Victoru Frankensteinu (Oscar Isaac) lakše skupljati tijela za svoje eksperimente.
Film zapravo i kreće fenomenalnim scenama negdje blizu sjevernog pola gdje danska ekspedicija pokušava doći do najsjevernije točke zemaljske kugle, no kod njihovog broda zaglavljenog u ledu pojavit će se čudovište. To čudoviše ganja čovjeka koji je zapravo Victor Frankenstein, a njemu će Danci pružiti utočište te će im on ispričati svoju priču samo da bismo do kraja saznali priču i iz perspektive čudovišta (Jacob Elordi) jer dobro je poznato da svaka priča ima dvije stane. Na kraju Del Torov "Frankenstein" gotovo djeluje kao melodrama, a jasno da ćemo si nakon nekog vremena postaviti pitanje tko je tu zapravo čudovište.
Vizualno to djeluje nenadmašno, Del Toro ponovno tu predstavlja svoj omiljeni gothic stil jer dobar dio radnje se odvija u tim ogromnim i prostranim dvorcima. Sjajno prikazuje ovaj film i to prljavo, viktorijansko vrijeme s blatnjavim ulicama i svinjama koje se kolju po njima i s njih se cijedi krv i kontrastira te ekstreme siromaštva s jedne te luksuza s druge Del Toro. Uz to, čudovište je ovdje gotovo neka vrsta demona s nadnaravnim moćima kojeg je nemoguće ubiti, a to prokletstvo kao da ga najviše i muči. Na početku svoje priče Victor se prisjeća kako je odrastao uz strogog i okrutnog oca (Charles Dance), slavnog kirurga kojeg će sin i nadmašiti i svojim teorijama će skandalizirati medicinsku zajednicu u Edinburghu gdje živi.
Na njegove teorije da se smrt može prevariti svi kolege s gađenjem odmahuju rukom, no zato će se tu naći bogati trgovac oružjem Harlander (Christoph Waltz) čija je nećakinja Elizabeth (Mia Goth) igrom slučaja zaručena za Victorovog mlađeg brata. I tako će Victor dobiti priliku za stvaranje svog životnog djela, stvora sklepanog iz tijela više mrtvih ljudi, no poznato nam je već da to neće donijeti ništa dobroga. Za razliku od Lantimosa koji je u svojim genijalnim "Poor Things" prilično izvrnuo u osnovi klasičnu frankenštajnovsku priču, Del Toro se odlučio za gotovo klasični, bajkoviti i ekstravagantni pristup.
Primjedbe
Objavi komentar