SALVE MARIA (2024,ŠPA) - 6,5/10


 

Maria (Laura Weissmahr dobitnica je nagrade Goya za najbolju novu glumicu) je mlada književnica koja je upravo postala majka. Život joj se s time, jasno je, potpuno promijenio jer dok njen muž Nico (Oriol Pla) radi, Maria je svo vrijeme s djetetom i bori se sa svojim tjeskobama, a čini se i ozbiljnom postporođajnom depresijom. Mariu smeta što Nico stalno odgađa odlazak na svoj dio porodiljnog i što im se stan raspada, a dosta je simbolike u sceni kada će joj kroz prozor koji se ne da zatvoriti u stan uletjeti vrana i doslovno je napasti. I na sve to će se nadoveziti medijska pomama za slučajem čedomorke koja je upravo utopila svoje desetomjesečne blizance u kadi.

Maria će postati potpuno opsjednuta tim slučajem i kao u holivudskim filmovima počet će ona izrezivati isječke iz novina na tu temu, a i sama će početi zapisivati neke svoje užasne i mračne fantazije. Najcrnje misli će joj se sve više motati po glavi i pokušavat će ona što je moguće više saznati o toj Francuskinji koja je ubila svoju djecu, a kako će vrijeme prolaziti "Salva Maria" će se iz psihološke drame o mladoj mami koja pati od postnatalne depresije početi pretvarati u mračni triler, gotovo na rubu horora. I mlada Weissmahr koja je do sada nastupila u nekoliko manjih uloga doslovno nosi cijeli film uvjerljivom i kvalitetnom izvedbom.

Odlično je katalonska filmašica Mar Coll strukturirala ovu mračnu dramu i karakternu studiju koja se usredotočuje na osjetljivost glavne protagonistice i ne pokušava ona analizirati razloge zbog čega ona sve dublje i dublje tone u ludilo. Umjesto toga je fokusirana na to poniranje i gubljenje doticanja sa stvarnošću što će na kraju dovesti do njenog potpunog sloma. Podjednako je to feministička drama fokusirana na ženu koja se ne uspijeva nositi sa činenjicom da je postala majka, nečemu što društvo i tradicija nameću ženama kao gotovo primarnu funkciju. No, istovremeno je to uzbudljivi psihološki triler koji će se u jednom trenutku umalo pretvoriti u horor.

IMDB LINK 

Primjedbe