THE EXCEPTION (2016,GBR) - 5/10



Prilično slabašno, neuvjerljivo, navučeno djelo koje sam isključivo krenuo gledati kad sam vidio da se tu pojavljuje Christopher Plummer, 89-godišnji veteran i vjerojatno najstariji glumački dobitnik Oscara, koji je vjerojatno i jedina svjetla točka ovog filma. Dedica koji je ostvario više od 200 filmskih i televizijskih rola, a proslavio se još prije 55 godina kao kapetan Von Trapp u Mojim pjesmama, mojim snovima i dalje ne posustaje i dalje ne posustaje (sprema čičica još pet filmova koliko vidim) nekako se u posljednje vrijeme usavršio za uloge nekakvih Nijemaca iz II svjetskog rata.
Posljednji put sam ga gledao u Remember, gdje je glumio preživjelog logoraša iz Auschwitza s teškom demencijom, koji kreće u osvetnički pohod i taj film je bio stvarno dobar. No, to ne mogu reći za Iznimku, gdje je "Šljivić" utjelovio ostarjelog njemačkog kaizera Willhelma II na početku II svjetskog rata. Nakon versajskog mira Willhelm je morao abdicirati te je prognan u egzil u Nizozemsku, a kad nijemci krenu s osvajanjem ove države, sjete se da je tamo i stari kralj koji doduše više nema nikakvog utjecaja, ali kralj je ipak kralj pa pošalju nekoliko vojnika da paze na njega. Ostarjeli kralj i dalje se nada da bi mogao ponovno zasjesti na prijestolje, vjeruje da bi Hitler od njega mogao zatražiti nekakav legitimitet, a novi zapovjednik njegove osobne straže postaje mladi kapetan Brandt. Taj se odmah spetlja s nizozemskom spremačicom koja radi kod kralja, oko Willhelma se stalno vrzmaju i gestapovci, a ubrzo se ispostavi da je netko u dvorcu kraj Utrechta zapravo britanski agent.
Gledajući film vrlo je lako predvidjeti o kome je zapravo riječ, to se ubrzo i otkrije u samom filmu, a ono što mi najviše smeta u ovom filmu je baš ta predvidivost i neuvjerljivost. Kao scena u kojoj kapetan prvi put vidi služavku (bila mi je cura skroz poznata od početka, tek sam se kasnije sjetio da sam je nedavno gledao u Baby Driveru) i odmah ni pet, ni šest kaže on njoj, mala skidaj gaće. Ova odmah ne samo da se skine, već se i lijepo naguzi na nekakvom stolu na izvolte nacistu. Pa, mislim, gdje rastu takve žene?!?!? I odmah se izrodi ljubav velika jasno. Tanka, dosta tanka priča koju tek Plummer drži iznad vode. Očekivao sam više jer II svjetski rat očito je neiscrpiva građa za filmove, no ekipica koja je radila ovaj film (nastao po romanu The Kaiser's Last Kiss izvjesnog Alana Judda) baš se i nije proslavila.

IMDB LINK

Primjedbe