LA RAGAZZA NELLA NEBIA (2017,ITA) - 6,5/10




Triler je jedan od onih žanrova u kojima prije svega tražim i cijenim uvjerljivost priče. Činjenica je da se danas godišnje snimaju valjda na deseci tisuća filmova i da je u toj šumi svega i svačega jako teško biti pretjerano originalan i ponuditi nešto novo i da vjerojatno upravo zbog toga mnogi pribjegavaju priličnom kompiciranju, čak i pretjerivanju. Takva mi je situacija i s ovim talijanskim trilerom koji je napisao i režirao Donato Carrisi. Ovaj 45-godišnjak koji je studirao pravo i kriminalistiku te je počeo umjetničko djelovanje kao pisac krimića i osvojio je više literarnih nagrada u domovini, prije petnaestak godina preselio je na televiziju, gdje je počeo pisati scenarije za serije i filmove. Tako je i za svoj redateljski debi odabrao vlastiti književni predložak, triler o nestanku 16-godišnje djevojke u gradiću na sjeveru Italije.

Nakon što djevojka iščezne, u istragu se uključi iskusni, ali i kontroverzni detektiv Vogel. Ovaj netipični istražitelj ima prilično nekonvencionalne metode i poznato je lice u cijeloj Italiji pošto je njegov stil svojim slučajevima davati veliku medijsku pažnju. Mediji ga prate u stopu, on ih drži vrlo blizu i pušta im ono što mu paše, a glavni mu je cilj pronaći nekoga koga bi mogao osumnjičiti i onda pustiti medijima da ga pokopaju i prije no što je prava istraga i krenula. Tako je i sada odlučio medijima pred kamere baciti srednjoškolskog učitelja za kojeg zapravo ne postoje nikakvi dokazi da je povezan s ubojstvom, no koga briga, kad ga je cijela zemlja već osudila. A onda kreću preokreti u kojima čovjek na trenutak malo duže trepne i već se pomalo počne gubiti. Činjenica je da je priča zanimljiva, no na kraju je sve to Carrisi toliko zakomplicirao da mi je sve to djelovalo prilično nelogično. Pomalo se sve počelo raspadati i postajati neuvjerljivo i nije to bila priča u koju sam do kraja povjerovao. 
Inače, glavnu ulogu, inspektora Vogela odigrao je poznati talijanski glumac Toni Servillo, 60-godišnjak vjerojatno najpoznatiji po ulozi Jepa Gambardelle iz Oscarom nagrađene "Velike ljepote",  tu je i legendarni Francuz Jean Reno. Solidan triler od kojeg sam ipak očekivao da će biti uvjerljiviji, tim više jer je u prve dvije trećine obećavao stvarno puno. Da rješenje nije bilo čak pomalo bedasto za moj ukus i ocjena bi svakako bila viša, a očito ono što možda i djeluje uvjerljivo na papiru, ne mora isto takvo djelovati i na filmu. Ovaj puta definitivno nije, što automatski i ne znači da je Ragazza loš film. 

Primjedbe