Još
jedna prilično šokantna i pomalo uznemirujuća priča stiže nam iz
Kine, a ovaj puta u središtu pažnje je pedofilija i način na koji
okolina reagira na gnjusan (nadam se i fiktivni događaj izmišljen
za potrebe ovog filma) događaj koji se dogodio u neimenovanom
gradiću na jugu Kine. Jedne noći sredovječni čovjek u hotelu se
pojavio s dvije djevojčice, osnovnoškolke koje ne mogu biti starije
od 10, 11 godina (baš mi je nekako teško kod Kineza, Japanaca i
Koreanaca procijeniti godine) te ih je ondje zlostavljao. Sve to je
na nadzornoj kameri vidjela tinejdžerica Mia, djevojka koja je još
kao dijete pobjegla iz svog siromašnog sela i od nasilnih roditelja,
a u hotelu je zaposlena na crno kao spremačica pošto kod sebe nema
nikakvih dokumenata. Djevojčice već sljedećeg dana roditeljima
kažu što im se dogodilo, a kada policija stigne u hotel pogledati
nadzorne snimke, ispostavi se da je sve izbrisano i nitko ne zna
ništa.
Uplašena
Mia ne želi ništa priznati i zbog straha da ne dobije otkaz, ali i
zato jer shvati da bi na temelju svojih saznanja mogla doći do novca
potrebnih za izradu dokumenata. "Angels Wear White" još je
jedan u nizu ciničnih i brutalnih prikaza društva moderne Kine u
kojem je očito sasvim normalno da se i najstrašniji zločin kao što
je pedofilija pokušavaju zataškavati i gurnuti pod tepih. Vidimo da
se ovdje praktički cijelo društvo, čak i policija, trude da se što
manje ili po mogućnosti ništa ne sazna i da se sve što prije
zaboravi. Za zlostavljanu djecu kog briga, čak se i roditeljima nude
novci da se utišaju i ne talasaju puno jer im to ništa dobroga neće
donijeti. I ovo je jedan od onih filmova koji na odličan način
prikazuju potpuni gubitak moralnog kompasa današnjeg društva, a
nažalost ovo sasvim sigurno nije priča tipična samo za kineske
prilike, već bi se mogla precrtati u bilo koji kutak svijeta.
Mlada kineska filmašica Vivian Qu koja je sama i napisala scenarij i režirala film donosi nam pomalo sporovoznu, ali potpuno realnu i životnu priču koja je osvojila čak 20 nagrada po festivalima i u izborima za filmove godine. Premijeru je ova art-house drama imala 2017. godine na festivalu u Veneciji, gdje je bila u konkurenciji za Zlatnog lava, a imao je ovaj film i pet nominacija u izboru za azijski film godine (među njima i za najbolji film i novog redatelja). No, zato je Qu slavila na domaćem terenu gdje je dobila nagradu za najbolju redateljicu, a i ceh kineskih filmskih redatelja dodijelio joj je nagradu za redateljicu godine.
Primjedbe
Objavi komentar