UPGRADE (2018,AUS) - 5/10



Prilično me neugodno iznenadio ovaj akcijski sf triler (ni u kojem slučaju body horror kako ga se negdje predstavlja), koji ima iznenađujuće dobre ocjene na IMDB-u (čak 7,7 u trenutku dok ovo pišem, no nekako imam osjećaj da će se ipak nešto spustiti), što me zapravo i natjeralo da bacim oko na njega. Da sam ga preskočio ne bih zapravo ništa ni izgubio, pošto se "Upgrade" pokazao kao dosta banalan i neuverljiv pokušaj distopije u koji je, barem za mene, bilo apsolutno nemoguće povjerovati. Znanstveno-fantastični, odnosno filmovi koji na ovaj ili onaj način promišljaju budućnost obično su zanimljiv materijal za gledanje, baš zbog toga da vidim kako različiti autori zamišljaju ono što nas čeka. Nekad je to fascinantno i uhvatim se i dugo nakon filma kako razmišljam je li moguće da će se tako nešto dogoditi, nekad je takav film toliko zabavan ili duhovit da mi je zapravo potpuno nebitno što je sve to potpuno nezamislivo, a nekad pomislim kakvu glupost sam upravo utrpao u sebe. Upravo takva misao pratila me tijekom cijelog ovog filma, koji se osim banalnom i apsolutno neuvjerljivom pričom nije baš ni proslavio ni s glumačkim izvedbama i u ništa od onoga u ovih nešto više od sat i pol bilo mi je jako teško povjerovati. A nije bilo ni toliko zabavno, napeto, a kamoli duhovito da bi se mogla zanemarita sveopća besmislenost (odmah mi na pamet pada "They Live" Johna Carpentera, trashy SF satira i zajebancija samo takva).

Ne znam zašto, ali gledajući ovaj film sjetio sam se filma "Munja", odnosno "The Flash" kako se zvao u originalu ako se dobro sjećam, a vjerujem da se tog filma dobro sjećaju oni iz moje generacije i nešto mlađi ili stariji. Tamo smo imali tipa kojeg je opalila munja, nakon čega je on dobio super moći. Sjećam se da je trčao nevjerojatnom brzinom i mlatio je sve redom i bilo je sve to djetinjasto, no kad sam imao 8 ili 10 godina djelovalo mi je to dosta zabavno. Da imam toliko godina možda bi mi zabavan bio i ovaj film u kojem glavnog lika Greya Tracea (Logan Marshall Green, sjećam ga se po dobrom iz serije "Quarry") nakon nesreće koju doživi i postane oduzet od vrata naniže gotovo u Munju pretvori kompjutorski implantat po imenu Stem. Upravo taj Stem uskoro počinje nad njim preuzimati potpunu kontrolu i postaje Trace strah i trepet za zlikovce baš poput Munje. Očita intencija autora bila je pozabaviti se tematikom na koji način će na naše živote u bližoj ili daljoj budućnosti utjecati umjetna inteligencija i hoće li AI odnijeti pobjedu u okršaju s ljudima, no budućnost koju u ovom filmu zamišlja scenarist i redatelj po imenu Leigh Whannell teško mi je zamisliva.

Australac Whannell proslavio se početkom stoljeća kad je s kolegom Jamesom Wanom osmislio horor serijal "Saw". Napisao je ovaj tandem još nekoliko nastavaka Slagalica strave, potom su kreirali franšizu "Insidious", a u trećem po redu "Podmuklog", meni daleko i najslabijem, Whannell je debitirao i kao redatelj. Nakon što je očito uspio pobjeći iz sjene puno poznatijeg Wana, koji je u međuvremenu uskočio i u serijal "Brzi i žestoki", a sada snima i "Aquamana", Whannell se bacio na realizaciju ovog SF akcića, koji mi se gotovo nimalo nije svidio. Možda postajem prestar za takvu vrstu filmova, jednostavno ne znam, no ovo je za mene bilo prilično tanko i nezanimljivo, unatoč tome što su "Upgrade" pozitivno dočekali i publika i kritika. Očito se moj ukus još jednom žestoko razišao s ukusom masovne publike, ni prvi ni zadnji put.

 

Primjedbe