WELCOME TO MARWEN (2018,SAD) - 6,5/10



Davno su prošla ona vremena kad je Robert Zemeckis nizao hit za hitom i snimao filmove koji su osvajali Oscare i rušili rekorde na kino blagajnama. Redatelj "Forrest Gumpa", serijala "Povratak u budućnost", "Kontakta" i  "Brodoloma života" već duže vrijeme ne uspijeva snimiti film kojim će ponoviti uspjeh najpoznatijih filmova. Posljednja velika uspješnica za Zemeckisa je bio tada prilično revolucionarni 3D kompjuterski animirani film "Polar Express" iz 2004. godine, a i ovaj je puta on posegnuo za računalnim animacijama kako bi stvorio Marwen, svijet iz mašte glavnog lika Marka Hogencampa (baš kad sam ga nedavno hvalio kako se uozbiljio, Steve Carrel očito ne može bez djetinjastih uloga). On je ugledni i poznati fotograf, ilustrator i umjetnik koji je nakon brutalnog premlaćivanja od strane skupine neonacista potpuno izgubio pamćenje. Uz to, traume su ostale i on od njih bježi u svijet mašte, u izmišljeni gradić Marwen u Belgiji za vrijeme II svjetskog rata, gdje je on hrabri kapetan Hogie, koji se bori protiv nacista.

Kad god se susretne s nekom opasnosti ili traumom, Mark bježi u taj izmišljeni, animirani svijet koji je doista i kreirao u svojem dvorištu i to od barbie - lutaka. I dok je Mark u stvarnosti sada potpuno uplašeni, izgubljeni čovjek s užasnim traumama, njegov lutkarski alter-ego je hrabri borac za slobodu kojem pomaže skupina ženskih lutaka koje je kreirao prema ženama iz vlastitog života. No, kako se i u stvarnosti Mark ne može suočiti s problemima, on je zaglavljen i u svom eskapističkom svijetu iz mašte jer koliko god puta Hogie pobije zle naciste, oni se stalno vraćaju te ukoliko želi nadvladati strahove u stvarnom svijetu, prvo će morati pobijediti neprijatelje i premostiti nedaće u izmišljenom svijetu Marwena.

U dobrom dijelu svojih filmova Zemeckis je predstavljao likove koji su bili svojevrsni društveni otpadnici, gubitnici, ranjivi ljudi (sjetimo se samo Forresta Gumpa), no uvijek ih je predstavio na toliko empatičan način da bi se ti likovi redovito zavukli pod kožu gledatelju. Takav je i nesretni Mark, nekad otkačeni umjetnik koji je nagrabusio jer je volio nositi ženske štikle, a danas potpuno izgubljeni i preplašeni tip koji kao da ne pripada ovom svijetu. No, igrano - animirani eksperiment ovdje se i nije pokazao pretjerano sretan jer je ovaj film snimljen po životu stvarnog čovjeka dosta neujednačen i standardno zemekisovski sladunjav. Bio je "Welcome to Marwen" i jedan od najvećih flopova na kino blagajnama prošle godine te je na uloženih šezdesetak milijuna dolara uspio zaraditi tek desetak. To zapravo i ne čudi jer "Welcome to Marwen" nije ni film za djecu, ni film za odrasle, već neki čudni mutant, koji je doduše donekle simpatičan, no nije to film koji će se dulje pamtiti. 

Primjedbe