Redateljski
debi poznatog britanskog glumca Idrissa Elbe (mnogima i dalje vjerojatno
najpoznatiji kao Stringer Bell iz «Žice») pokazao se kao prilično razočaranje
jer snimio je on neuvjerljivu i tanku krimi dramu o sitnom kriminalcu s Jamajke
kojeg pokreće osveta. Mladić po imenu Dennis Campbell nikako ne može preboljeti
bratovo ubojstvo koje se dogodilo dok je on imao 13 godina, a unatoč tome što
je od toga prošlo već desetak godina, on samo sanja kako će se osvetiti tipu
koji je ubio njegovog brata. Nakon što je ostao bez brata, Dennisa ili D-ja je
pod svoje uzeo šef lokalne bande, usput i glazbeni producent, koji će ga
poslati u London kako bi za njega obavio jedan poslić. No, kad stigne u London,
D odluči raditi po svome, što će ovog neoubuzdanog mladića koji je rastrgan
između želje za osvetu i želje za normalnim životom, samo dovesti u niz novih
problema.
Uzeo si je
Elba prilično zahtjevan zadatak jer je krenuo s realizacijom vjerojatno
najpoznatijeg jamajčanskog romana, istoimenog djela Victora Headleyja, a bio je
to jedan od prvih romana u kojima su glavni junaci bili crnci i koji je ciljao
crnačku publiku u Velikoj Britaniji. I sama riječ «Yardie» vjerojatno ne
predstavlja ništa osobama koje nisu podrijetlom s Jamajke i ona je višeznačna.
Može tako predstavljati i osobu podrijetlom s Jamajke, ali i jeftine betonske
stanove u Kingstonu u kojima je uglavnom živjelo siromašno stanovništvo, a
koristi se i za bande. «Yardie» očito znači gotovo sve na jamajčanskom slengu,
ali ovaj film teško da će ponoviti uspjeh knjige. Iako je priča smještena u
70-e i 80-e godine prošlog stoljeća u Kingston i u London definitivno imala
potencijala, pomalo mi je neshvatljivo da je film tako šeprtljavo izveden.
Sve tu frca
od klišeja i situacija koje možemo vidjeti praktički u svakom gangsterskom filmu, gluma je prilično neuvjerljiva, a sama priča
je dosta nesuvisla, šuplja i nelogična, što me prilično iznenadilo jer su na
adaptaciji knjige radila dva prilično iskusna scenarista – Brock Norman Brock
(koscenarist Refnovog «Bronsona» recimo) i Martin Stellman (najpoznatiji po
trileru «Prevoditeljica» s Nicole Kidman i Seanom Pennom, ali i kultnim
britanskim filmom iz 70-ih «Quadrophenia»). Nešto je tu definitivno pošlo u
krivom smjeru jer nisam samo ja jedini koji je ostao hladan na ovaj film, već
je isto učinila i publika, ali i kritika, koju «Yardie» nije pretjerano
oduševio nakon premijere u Sundanceu. U svakom slučaju od ovog krimića sam
očekivao daleko više.
Primjedbe
Objavi komentar