ALLES IST GUT (2018,NJE) - 6,5/10



Mlada njemačka filmašica Eva Trobisch predstavila se s psihološkom, gotovo pa doku - dramom, realističnom pričom o djevojci koju je seksualno napastovao šogor njezinog šefa. Janne (Aenne Schwartz) je 30-godišnjakinja koja skromno živi sa svojim dečkom nakladnikom Pietom, a njihova mala izdavačka kuća upravo je bankrotirala te već u samom uvodu filma vidimo ovaj par kako čisti svoj bivši ured. Iako situacija u njenom životu nije obećavajuća, Janne je jedna od onih osoba koje ničim ne žele pokazati da se situacija razvija u lošem smjeru, a kako bi se sklonili od neuspjeha i pokušali krenuti ispočetka, odlučuju oni odseliti u staru kuću u bavarskom selu. Dok smišljaju što će i kako će dalje, Janne slučajno naleti na Roberta, urednika u velikoj izdavačkoj kući čiju je djecu nekada davno čuvala, a on joj ponudi posao. Istovremeno, ona upoznaje Robertovog šogora Martina, koji završi na istoj godišnjici mature kao i ona.

Nakon noći prepune alkohola, završit će Martin s njom u sobi, no dok mu ona jasno i glasno kaže ne, da ne želi seksualni odnos s njim, ovaj će je silovati. Janne incident odluči ne prijaviti i nikome ne govori o tome te pokušava nastaviti sa životom posve normalno, kao da se ništa nije dogodilo, tim više jer i sama sve više počinje razmišljati o toj noći. Počinje u sebi voditi unutarnju borbu, konstantno se preispitujući je li to doista bilo silovanje ili je ona pristala na sve to. Iako s Pietom otprije ima planove da će zajedno pokrenuti svoju izdavačku kuću, Janne je svjesna da su ti planovi nerealni i da su oboje na rubu bankrota i da joj je ponuđeni posao i više nego potreban. Zbog problema s poslom i nedostatkom financija, Piet je još temperamentniji nego inače i kratkog je fitilja, a nakon što prihvati posao u izdavačkoj kući, Janne shvaća da će joj Martin biti radni kolega. I dalje pokušava ona prešutjeti i zaboraviti ono što se dogodilo, no njena šutnja nosit će posljedice i to ne samo za nju, već i za sve one s kojima je bliska. Situacija u kojoj će se ova žena naći neće biti nimalo ugodna i neće trebati proći puno vremena da sve ode kvragu.

Već s debitantskim filmom Trobisch se predstavila kao iznimno zrela autorica, koja je na zanimljiv i kompleksan način uspjela obraditi ovu provokativnu i kontroverznu temu, no ipak je najveći plus ovog filma iznimna Aenne Schwarz u ulozi Janne. Ne mogu reći da mi je ova njemačka glumica otprije poznata (iako sam je ranije gledao u "Stefan Zweig: Farewell Europe"), no žena je maestralna i nosi cijeli ovaj film. Čitavo vrijeme ona je u fokusu i kamera je stalno prati, a malo po malo od osobe koja sve drži pod kontrolom, il barem tako misli, život će joj se početi pretvarati u kaos. I bez obzira što ona pokušava održati godinama izgrađenu fasadu zadovoljne osobe i na sve poteškoće odgovarati sa smiješkom i pristojnošću, sve će se početi otimati kontroli i svoje emocije i ono što proživljava sve će teže moći držati ispod površine. Imala je ova sasvim solidna psihološka drama sasvim pristojan festivalski život te je Schwarz posve zasluženo bila nominirana i za najbolju njemamčku glumicu godine. 

Primjedbe