Mlada njemačka filmašica Eva Trobisch
predstavila se s psihološkom, gotovo pa doku - dramom, realističnom pričom o
djevojci koju je seksualno napastovao šogor njezinog šefa. Janne (Aenne
Schwartz) je 30-godišnjakinja koja skromno živi sa svojim dečkom nakladnikom
Pietom, a njihova mala izdavačka kuća upravo je bankrotirala te već u samom
uvodu filma vidimo ovaj par kako čisti svoj bivši ured. Iako situacija u njenom
životu nije obećavajuća, Janne je jedna od onih osoba koje ničim ne žele
pokazati da se situacija razvija u lošem smjeru, a kako bi se sklonili od
neuspjeha i pokušali krenuti ispočetka, odlučuju oni odseliti u staru kuću u
bavarskom selu. Dok smišljaju što će i kako će dalje, Janne slučajno naleti na
Roberta, urednika u velikoj izdavačkoj kući čiju je djecu nekada davno čuvala,
a on joj ponudi posao. Istovremeno, ona upoznaje Robertovog šogora Martina,
koji završi na istoj godišnjici mature kao i ona.
Nakon noći prepune alkohola, završit će Martin
s njom u sobi, no dok mu ona jasno i glasno kaže ne, da ne želi seksualni odnos
s njim, ovaj će je silovati. Janne incident odluči ne prijaviti i nikome ne
govori o tome te pokušava nastaviti sa životom posve normalno, kao da se ništa
nije dogodilo, tim više jer i sama sve više počinje razmišljati o toj noći.
Počinje u sebi voditi unutarnju borbu, konstantno se preispitujući je li to
doista bilo silovanje ili je ona pristala na sve to. Iako s Pietom otprije ima
planove da će zajedno pokrenuti svoju izdavačku kuću, Janne je svjesna da su ti
planovi nerealni i da su oboje na rubu bankrota i da joj je ponuđeni posao i
više nego potreban. Zbog problema s poslom i nedostatkom financija, Piet je još
temperamentniji nego inače i kratkog je fitilja, a nakon što prihvati posao u
izdavačkoj kući, Janne shvaća da će joj Martin biti radni kolega. I dalje
pokušava ona prešutjeti i zaboraviti ono što se dogodilo, no njena šutnja nosit
će posljedice i to ne samo za nju, već i za sve one s kojima je bliska.
Situacija u kojoj će se ova žena naći neće biti nimalo ugodna i neće trebati
proći puno vremena da sve ode kvragu.
Već s debitantskim filmom Trobisch se
predstavila kao iznimno zrela autorica, koja je na zanimljiv i kompleksan način
uspjela obraditi ovu provokativnu i kontroverznu temu, no ipak je najveći plus
ovog filma iznimna Aenne Schwarz u ulozi Janne. Ne mogu reći da mi je ova njemačka
glumica otprije poznata (iako sam je ranije gledao u "Stefan Zweig:
Farewell Europe"), no žena je maestralna i nosi cijeli ovaj film. Čitavo
vrijeme ona je u fokusu i kamera je stalno prati, a malo po malo od osobe koja
sve drži pod kontrolom, il barem tako misli, život će joj se početi pretvarati
u kaos. I bez obzira što ona pokušava održati godinama izgrađenu fasadu
zadovoljne osobe i na sve poteškoće odgovarati sa smiješkom i pristojnošću, sve
će se početi otimati kontroli i svoje emocije i ono što proživljava sve će teže
moći držati ispod površine. Imala je ova sasvim solidna psihološka drama sasvim
pristojan festivalski život te je Schwarz posve zasluženo bila nominirana i za najbolju
njemamčku glumicu godine.
Primjedbe
Objavi komentar