Shane Meadows engleski je nezavisni filmaš
koji se pojavio na prijelazu iz devedesetih u dvijetisućite i predstavio se s
nekoliko žestokih socijalnih drama / trilera, čija je radnja u pravilu bila
smještena negdje u britansku provinciju, Midlandse, iz kojih i sam potječe.
Utjecaji najpoznatijih britanskih socijalnih filmaša kao što su Ken Loach ili
Mike Leigh i više su nego očiti u Meadowsovom stvaralaštvu, no on je taj
"kuhinjski realizam", kako se nazivao pokret u britanskom filmu
tijekom 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća, uveo u novo tisućljeće. Naizgled
tipične priče kakve su se u Britaniji oduvijek snimale, Meadows je uspio
osuvremeniti, dati im dodatnu dokumentarističku notu, a nije se ustručavao ni
nasilja. Jer nasilje je djelomično i njega samog oblikovalo pošto je kao
tinejdžer bio sitni kriminalac, a kao dijete je bio žrtva maltretiranja jer mu
je otac bio osumnjičenik za ubojstvo djeteta čije je tijelo pronašao.
Iako je čovjek vrlo brzo oslobođen optužbi, stigma
je ostala i svojevrsni obilježeni društveni otpadnici, često su u središtu
Meadowsove pažnje. Takva je situacija i s njegovim možda i najpoznatijim
filmom, "Dead Man's Shoes", žestokim trilerom koji je skupa s
prijateljem i poznatim britanskim glumcem Paddyjem Considineon napisao dobrim
dijelom prema vlastitim iskustvima. Considine je ovdje Richard, čovjek koji se
vraća kući u gradić u kojem je odrastao nakon što je godinama bio u vojsci. On
i njegov mlađi brat Anthony (Toby Kebbell), mladić skromnih intelektualnih
sposobnosti, privremeno se naseljavaju u napuštenoj farmi u okolici grada.
Ubrzo kroz flashbackove saznajemo kako je za vrijeme dok je Richard bio
odsutan, Anthonyja sustavno zlostavljala skupina lokalnih siledžija i sitnih
kriminalaca, zbog čega im se Richard sada odlučio osvetiti.
I dok su flashbackovi u kojima vidimo
situaciju u kojoj se skupina divljaka iživljavala nad Anthonyjem stilizirani,
kao da dolaze iz nekih prošlih vremena, aktualni trenuci u kojima Richard
ostvaruje svoj osvetnički pohod, najsuroviji su i najeksplicitniji realizam.
Jednako koliko je "Dead Man's Shoes" gotovo tipični revenge triler,
toliko je i psihološki triler jer polako ćemo saznavati što je doista Richarda
navelo na ovaj užasavajući potez. Sjajan posao odradio je i direktor
fotografije Danny Cohen, kao i montažerska ekipa, a cijela glumačka ekipa je i
više nego uvjerljiva, na što smo nekako i navikli kad je britanski film u
pitanju. Snimio je Meadows moćnu i uvjerljivu priču kroz koju je uspio
prikazati i to tmurno, gotovo beznadno okruženje britanske provincije, mjesto u
kojem žive nesretni i surovi ljudi, kojima je nasilje u krvi.
Primjedbe
Objavi komentar