Vjerujem da je grčki mit o Orfeju i Euridici
dobro poznat mnogima, a francuski filmaš Marcel Camus ovu poznatu priču odlučio
je smjestiti u favele Rio de Janeira uoči i za vrijeme čuvenog karnevala. Camus
je bio prilično zanimljiv čovjek, koji je nakon asistiranja mnogim poznatim
režiserima kao što su Luis Bunuel i Jacques Becker, filmsku karijeru dobrim
dijelom izgradio u Brazilu. Uz "Crnog Orfeja" ondje je Camus snimio
još nekoliko filmova, no ova nadrealistična, avangardna romantična tragedija
ipak je djelo koje ga je najviše proslavilo i po kojem je ponajprije ostao
upamćen. Za "Crnog Orfeja" nagrađen je Zlatnom palmom u Cannesu te je
Francuskoj donio još jednog Oscara za najbolji film izvan engleskog govornog
područja iako je film snimljen u brazilskoj koprodukciji na portugalskom jeziku
i na lokacijama u Brazilu.
Zanimljivo je kako je Camus za glumce u filmu
angažirao ljude bez prijašnjeg glumačkog iskustva pa je tako Orfeja utjelovio
čovjek po imenu Breno Mello. On je bio nogometaš kojeg je Camus zamijetio na
ulici sasvim slučajno i pitao ga bi li glumio u filmu, dok je ulogu Smrti
odglumio još jedan tada poznati sportaš, dvostruki olimpijski pobjednik u
troskoku Ademar De Silva. Iako je do danas "Crni Orfej" vjerojatno
najpoznatiji brazilski film, u zemlji u kojoj je snimljen ne samo da nije
doživio zasluženi status, već su mnogi bili ljuti jer su Brazil i Rio prikazani
kao zemlja i grad u kojem se ne radi ništa drugo osim pjevanja i plesanja.
Ostao je ovaj film upamćen i po izvanrednom i uspješnom soundtracku te su mnoge
pjesme i danas klasici bossa nove i sličnih u Brazilu popularnih glazbenih
žanrova.
Primjedbe
Objavi komentar