STOCKHOLM (2018,SAD) - 6,5/10



Štokholmski sindrom je izraz koji je danas postao nekako uvriježen i ušao u standardnu upotrebu. Riječ je o sindromu emocionalne veze i identifikacije žrtve s agresorom ili otmičarom, a naziv je dobio je po pljački banke u Stockholmu 1973. godine. Upravo po toj apsurdnoj i naizgled nemogućoj situaciji film je po vlastitom scenariju snimio kanadski režiser Robert Budreau (Born to be Blue, biografski film o američkom jazz trubaču Chetu Bakeru), koji je ponovno za glavnu ulogu angažirao Ethana Hawkea. Upravo je Hawke pljačkaš za kojeg će se emocionalno vezati dvije djelatnice banke (Noomi Rapace i Bea Santos) koje će on uzeti kao taoce. Bio je to događaj kakav se u Švedskoj do tada nikada prije nije odigrao i bila je to talačka kriza koju je pratio cijeli svijet, a odlučio je Budreau cijelu priču prikazati u stilu krimi - komedije.

To zapravo i ne čudi jer bila je ova situacija i više nego apsurdna, ne samo jer su se na kraju taoci solidarizirali s otmičarima, već i iz razloga što je švedska policija bila prilično nesposobna u rješavanju takvih situacija. S obzirom da nešto slično nisu doživjeli, ne treba ih čak ni previše kriviti, nije to još bilo vrijeme kad su se na redovnoj bazi štancali filmovi i serije o sličnim talačkim krizama i policijskim pregovaračima iz kojih se može štošta naučiti. Daleko od toga da je "Stockholm" nešto senzacionalno ili spektakularno i ne može se reći da tema nije mogla biti i malo bolje obrađena i odrađena, no upravo taj pomalo nonšalantni pristup zajedno s kvalitetnom glumačkom postavom, najviše pridonose tome da je film konstantno zabavan, povremeno i duhovit. Ne pati "Stockholm" na tempu, ta apsurdna i nadasve bizarna situacija konstantno se produbljuje, no teško da će to biti film koji će se dulje pamtiti. 

Primjedbe