A BEAUTIFUL DAY IN THE NEIGHBORHOOD (2019,SAD) - 8/10



Lik i djelo Freda Rogersa čovjeka koji bismo najbolje mogli opisati kao američkog Branka Kockicu upoznao sam preko biografskog dokumentarnog filma iz 2018. godine "Won't You Be My Neighbour?". Bio je to čovjek koji je desetljećima vodio najpopularniju američku televizijsku emisiju za djecu i koji je cijeli svoj život posvetio djeci, a starim Fredom odlučila se pozabaviti i sve bolja američka filmašica Marielle Heller (Can You Ever Forgive Me?). I nije ovo klasični biografski film (sva sreća!), već u ovoj emotivnoj i humanističkoj drami sa snažnom porukom pomirenja i oprosta pratimo odnos između Rogersa (Tom Hanks je za ovu ulogu nakon punih 19 godina i "Brodoloma života" zaslužio novu nominaciju za Oscara, ovaj puta za sporednu ulogu) i novinara Lloyda Vogela (Matthew Rhys).

Snimljen je ovaj film prema članku o Rogersu koji je u magazinu Esquire objavio novinar Tom Junod po kojem je i zamišljen Vogelov lik, a radnja se zbiva krajem 90-ih godina, potkraj Rogersovog života. Vogel je tek nedavno zaposlen kao istraživački novinar u Esquireu, a bez obzira što je nedavno dobio prvo dijete, on je jedan od onih iznimno ciničnih, čangrizavih tipova koji mrzi cijeli svijet i sve oko sebe i u svemu i svima traži i vidi nešto loše. Baš takvom tipu urednica će dati zadatak da napravi reportažu o Rogersu, čovjeku koji je valjda najveće oličenje dobrote, humanizma, poštenja, empatije i ljubavi. Naravno da će prva novinarova reakcija na poznato televizijsko lice biti da sve to mora biti samo gluma i maska jer nitko zapravo ne može biti takav čovjek cijelo vrijeme. Praktički odmah na startu ćemo saznati i zbog čega je Vogel takav, posebno iz njegovog odnosa s ocem (Chris Cooper), koji je njega i sestru ostavio kao djecu u trenutku dok im je mama umirala.

Sve to je od Vogela stvorilo čovjeka punog bijesa, srdžbe, ljutnje, koji sve stalno drži i kuha u sebi i strahuje da će se pretvoriti u istog čovjeka kao što je njegov otac. No, iako u početku nevoljko, gospodin Rogers i njemu će se polako početi uvlačiti pod kožu, utjecati na njega, navesti ga da se uhvati u koštac sa životom, strahovima i frustracijama i jednostavno postane bolji čovjek. Iako će možda na prvu sve ovo zvučati patetično, uspjela je dobrim dijelom ova drama izbjeći upadanje u pretjeranu patetiku, sentimentalnost i melodramatičnost, iako je jasno da je ovo jedan od onih filmova koji igra na karte emocija. I to jako dobro i pametno, fino je to Heller režirala i dozirala tako da su s razlogom mnogi primijetili da je ovaj film, baš kao i dugogodišnja Rogersova emisija koja je sve inspirirala, sa snažnom porukom o prihvaćanju i shvaćanju drugih, ali i samih sebe. I Hanksov nastup djeluje ovdje nekako umirujuće i ovaj humanistički, emotivni i topao film jedan je od onih zapravo feel-good filmova kojima na kraju ne mogu pronaću ozbiljniju zamjerku, koliko god se trudio. 

Primjedbe