LE DAIM / DEERSKIN (2019,FRA) - 6,5/10



Već sam naziv ove nevjerojatno bizarne, nadrealne, potpuno apsurdne francuske crne komedije koju bismo mogli prevesti kao "Jelenja koža" može sugerirati da će biti to sve samo ne običan film. Još kad se zna da je autor ovog filma francuski glazbenik i DJ, odnedavno i filmaš Quentin Dupieux poznat i pod umjetničkim imenom Mr. Oizo, onda je još jasnije da ovo ne može biti nešto normalno. Predstavio se on u svijetu filma ponajprije apsurdističkom kombinacijom horora i crne komedije koja se odaziva na ime "Rubber" u kojoj je jedna kamionska guma oživjela i počela ubijati ljude. Ni ovaj puta situacija nije puno smislenija i ne treba se ovdje nu truditi pokušavati nešto shvatiti zdravorazumskom logikom jer ta je sposobnost u ovom slučaju posve nepotrebna i nevažna. Ovo je jedan od onih posve nadrealnih i avangardnih filmova nakon kojeg se čovjek mora zamisliti što je zapravo bilo to što je upravo pogledao, no istovremeno je ta suluda besmislica bila totalno zabavna, blesava i otkačena da mu teško može biti žao tih nešto više od sat i deset minuta koliko je trajala "Jelenja koža".

Okupio je Dupieux ovdje za sada najrespektabilniju glumačku ekipu do sada koju prodvodi francuski oskarovac Jean Dujardin (The Artist). On je Georges, čudak kojeg je upravo ostavila supruga i koji se zaputio u nepoznatom smjeru, a život će mu se dodatno promijeniti i zakomplicirati kada od nekakvog starca kupi jaknu od jelenje kože. Uz jaknu će kao poklon dobiti i amatersku video kameru te će uskoro završiti on u nekakvom planinskom gradiću u Francuskoj, gdje će kamerom početi bilježiti sve što se oko njega događa. Postajat će on sve luđi i luđi, u jednom trenutku će početi komunicirati s jaknom od jelenje kože koja će mu govoriti što da radi, a jedna od opsesija će mu postati eliminacija svih drugih jakni na svijetu. Počet će on i nadopunjavati odjevnu kolekciju od jelenje kože te će nakon jakne stići i kapa, hlače, rukavice i sve ostalo, a u lokalnoj birtiji će pronaći mladu konobaricu Denise (možda i vodeća francuska glumica mlađe generacije Adele Haenel), koja je zapravo po struci montažerka.

Vjerujući da ovaj bolesnik stvarno u njezinom mjestu snima nekakav film, priključit će se ona njegovom projektu i pokušat će u neku smislenu cjelinu montirati ono što je on snimio. A ono što on snima postajat će sve nenormalnije, bolesnije i luđe, da bi se na kraju pretvorilo gotovo u snuff film. Ako mislite da sadržaj ovog filma djeluje nevjerojatno čudno i bizarno, probajte tek zamisliti kako ova nadrealistička zajebancijica tek stvarno izgleda. Što je pjesnik htio reći ovim filmom neka svatko pokuša zaključiti sam, a fino je netko zaključio da "Deerskin" pomalo djeluje kao suluda kombinacija "Barton Finka" i "Henry: portret serijskog ubojice". I to na tripu. I Dujardin kojeg smo nekako navikli gledati u barem donekle ozbiljnim ulogama, ovdje djeluje potpuno urnebesno i kao da će svakog trenutka eksplodirati od smijeha zbog situacija u kojem se njegov lik nalazi. No, uspijeva on zadržati maksimalnu ozbiljnost i upravo taj njegov pretjerano ozbiljan nastup u svim tim nezamislivo apsurdnim situacijama daje ovom filmu kojeg se ne smije ozbiljno shvatiti dodatnu dozu draži. Oni koji vole filmove koji potpuno odstupaju od kanona, u ovoj potpuno spaljenoj ludoriji premijerno prikazanoj na redateljskoj večeri u Cannesu, čak bi mogli i uživati.

Primjedbe