Bila je ova pomalo staromodna, retro
misteriozna drama / triler apsolutni pobjednik u izboru za najbolji belgijski film
godine. Uz nagradu za najbolji film, režiju i scenarij (Olivier Masset -
Depasse), osvojio je "Duelles" ili "Mother's Instinct"
nagrade za glavnu glumicu (Veerle Baetens koje se sjećamo iz čudesnog The
Broken Circle Breakdown), sporednog glumca (Arieh Worthalter), fotografiju,
originalnu glazbu i montažu. Radnja se ovdje zbiva negdje šezdesetih godina i
to je razdoblje zbilja perfektno dočarano, a posve je očito kako je glavni uzor
ne pretjerano poznatom Belgijancu Masset-Depesseu legendarni majstor trilera
Alfred Hitchock. Sve ovdje odiše hičkokovštinom pa čak i glavna protagonistica
djeluje kao tipična plavuša iz Hitchcockovih filmova poput Tippi Hedren ili
Janet Leigh. Alice (Baetens) i Celine (Anne Coesens) prve su susjede i najbolje
prijateljice čiji sinovi ne samo da idu zajedno u razred, već oni i gotovo svo vrijeme provode zajedno.
No, ove dvije žene i njihove obitelji
razdvojit će tragedija u kojoj će stradati Celinein sin. S obzirom da se
tragedija dogodila kad je na klince trebala paziti Alice, njena dojučerašnja
prijateljica kao da će je početi kriviti za nesreću. Alice će se sve više
početi činiti da joj se Celine želi osvetiti preko njenog sina, no je li to što
joj se čini stvarno ili je sve to samo paranoja, ključno je pitanje s kojim
ćemo se susretati tijekom cijelog ovog misterioznog, suspensičnog, psihološkog
trilera / drame. Trauma zbog gubitka sina silno će utjecati na obje ove
obitelji, no iako su i Alice i Celine udane, njihovi muževi ovaj puta nekako su
stavljeni u drugi plan i u središtu pažnje je isključivo odnos ovih dviju žena.
Bilo je ovo zbilja nepredvidivo i neočekivano, no kompletan ugođaj filma bio mi
je nekako čudan i kao da mi je dosta toga ostalo nedorečeno. Svejedno, bio je
"Duelles" sasvim solidan old school trilerčić zaista prepun iznenađenja i neočekivanih obrata.
Primjedbe
Objavi komentar